اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی:

پسران همچنان از دختران در آذربایجان‌شرقی پیشتاز هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی تعداد ولادت در آذربایجان‌شرقی را 67 هزار و 842 نفر در سال گذشته اعلام کرد و گفت: 52 درصد متولدان استان پسر و 48 درصد آنها دختر بودند.

پسران همچنان از دختران در آذربایجان‌شرقی پیشتاز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جعفری‌آذر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران تعداد جشن‌های ازدواج ‌پارسال استان آذربایجان‌شرقی را 45 هزار و 770  اعلام و اظهار کرد: 65 درصد این ازدواج‌ها در مناطق شهری و 35 درصد در مناطق روستایی بوده که میانگین سنی پسران 27 سال و دختران 22.5 سال است.

10درصد آقایان بیشتر از خانم‌ها در آذربایجان‌شرقی می‌میرند

وی همچنین تعداد وفات در استان آذربایجان‌شرقی در سال گذشته را 21 هزار و 734 مورد اعلام کرد و گفت: 55 درصد این فوتی‌ها متعلق به آقایان و 45 درصد متعلق به خانم‌ها است.

جعفری‌آذر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه این اداره کل با ارزیابی عملکرد سال گذشته مقام نخست ثبت آمار ولادت در میان استان‌های مختلف کشور را کسب کرده است، افزود: درصد ثبت واقع ولادت در استان را 99.7 بوده و این در حالی است که میانگین کشوری این رقم معادل 95 درصد است.

وی با اشاره به فرصت 15 روزه برای ثبت ولادت توسط والدین افزود: با همکاری و مساعدت نهادها و ادارات ذی‌ربط ، در سریع‌ترین زمان ممکن آمار این واقعه در اداره‌کل ثبت‌احوال استان ثبت و به پایگاه جمعیتی کشور ارسال می‌شود.

جعفری‌آذر، جایگاه آذربایجان‌شرقی در ثبت واقع فوت را نیز جزو پنج استان برتر کشور اعلام کرد و گفت: در فرصت 10 روزه ثبت این واقعه، اداره‌کل ثبت‌احوال استان با ثبت 98.9 درصد وقایع، نسبت به استان‌های هم‌طراز از قبیل تهران، خراسان رضوی، خوزستان و فارس با فاصله 10 تا 15 پله‌ای قرار گرفته است.

10 درصد اسناد هویتی راکد کشور در آذربایجان‌شرقی است

وی همچنین با بیان اینکه بیش از 10 درصد اسناد هویتی راکد کشور در آذربایجان‌شرقی موجود است، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از انجام سوءاستفاده‌های فرصت‌طلبانه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کل این اسناد در قالب تعداد بیش از 331 هزار فقره سند قدیمی قبل از دوران پیروزی انقلاب اسلامی مورد شناسایی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفته‌اند که این امر نیز به‌عنوان یکی از موفقیت‌های مهم کشوری اداره‌کل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

وی همچنین از انجام برنامه‌ریزی لازم برای تاسیس و راه‌اندازی تعداد 13 پیشخوان جدید خدمات ثبت‌احوال در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: تعداد هشت واحد از این پیشخوان‌ها در مناطق مختلف سطح کلانشهر تبریز راه‌اندازی خواهند شد. 

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول