اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

فرهنگ شهادت‌طلبی، آمریکایی‌ها را زمین‌گیر کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: فرهنگ شهادت‌طلبی امروز آمریکا را زمین‌گیر کرده و بلای جان استکبار جهانی شده است.

فرهنگ شهادت‌طلبی، آمریکایی‌ها را زمین‌گیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همایش گرامیداشت 15 خرداد در مدرسه قیام 15 خرداد ورامین برگزار شد.

در این مراسم که با حضور محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین، جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای ورامین و جمع کثیری از دانش‌آموزان برگزار شد، مجتبی عرب عامری، رئیس آموزش و پرورش ورامین طی سخنانی ضمن گرامیداشت قیام 15 خرداد به میهمانان خیرمقدم گفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه طی سخنانی با اشاره به ولایت‌مداری و پیروی شهدای 15 خرداد از مرجعیت عنوان کرد: اگر ما امروز می‌گوییم حامی ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان (عج) در این کشور هستیم، شهدای 15 خرداد 49 سال پیش فریاد ولایت‌مداری برآوردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی گفت: ما باید رهرو این شهدا باشیم، چنانچه در دی ماه 88 نشان دادیم که حقیقتا میراث‌دار همان شهدای عزیز هستیم، در میان کفن پوشان ورامین در سال 88 تعدادی از شما دانش‌آموزان هم حضور داشتید و این نشانه انتقال فرهنگ ولایی 15 خرداد 42 است.

وی در ادامه با بیان برخی خاطرات و درس‌های قیام 15 خرداد گفت: از وجوه تشابه قیام 15 خرداد و قیام عاشورا وجود مباحثه بین یاران امام حسین (ع) و یاران یزید و نیز کفن پوشان 15 خرداد و کماندوهای رژیم پهلوی بود، شهدا می‌آمدند مباحثه می‌کردند، حجت تمام می‌شد و سپس شهید می‌شدند.

حجت‌الاسلام محمودی عنوان کرد: همین فرهنگ شهادت‌طلبی است که امروز آمریکا را زمین‌گیر کرده و بلای جان استکبار جهانی شده است، همین فرهنگ است که حزب‌الله لبنان اسراییل را به زانو در آورده است، بابی که شهدای 15 خرداد باز کردند تا قیام حضرت مهدی (عج) بسته نمی‌شود.

امام جمعه موقت ورامین در پایان خاطرنشان کرد: بصیرت شهدایی مانند شهید طباطبایی، شهید معصومشاهی و ... آموزنده است، نمی‌دانیم چند نفر در 15 خرداد 42 شهید شدند، آمار دقیقی در دست نیست اما این هفت تن که امروز شناخته شده‌اند هرکدام قابلیت ساخت یک فیلم جذاب، آموزنده و پر بیننده را دارند، شهدای 15 خرداد را بشناسید.

این گزارش حاکی است، در این مراسم از دانش‌آموزان در مورد قیام 15 خرداد سئوال‌هایی پرسیده و به برندگان جوایزی اختصاص داده شد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول