اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

عزت امروز ایران از فرهنگ شهادت نشأت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عزت و اقتدار امروز ایران از فرهنگ شهادت و ایثار نشأت گرفته است.

عزت امروز ایران از فرهنگ شهادت نشأت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، آیت‌الله سید علی‌‌اکبر قریشی ظهر امروز در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: گرامیداشت یاد شهدا بسیار ارزشمند است چرا که سبب زنده‌ماندن فرهنگ شهادت شده و جامعه را پویا و بالنده می‌کند.

وی افزود: وقتی در جامعه‌ای فرهنگ شهادت حاکم باشد، آن ملت زیر بار ذلت نمی‌رود و این روحیه شهادت‌طلبی و ایثار است که سبب عزت و اقتدار ایران اسلامی شده است.

قریشی شهیدان را انسان‌های اصیل و هدایت‌گران اصلی جامعه به سوی نور و معنویت دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس هزاران انسان فداکار و آگاه، با شناخت موقعیت و زمان، در جبهه‌های نبرد حضور پیدا کردند و با دفاع از کیان اسلامی ناتوانی دشمنان را در مقابل ملت ایران به اثبات رساندند.

این مسئول ادامه داد: جوانان ایران اسلامی با نثار خون پاک خود و با ایستادگی و پایداری در سوم خرداد سال 1361 حماسه‌ای استثنایی، ماندگار و غرورآفرین را در تاریخ ثبت کردند.

وی سوم خرداد را حاصل شجاعت و شهامت رزمندگان اسلام خواند و اضافه کرد: این حماسه ماندگار سبب شد تا دولتمردان آمریکایی به صراحت اعلام کنند که طرح نظامی آن‌ها برای حمله به ایران نتیجه‌بخش نبوده است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حماسه فتح خرمشهر و عملیات بیت‏‌المقدس در تاریخ این کشور برای همیشه جاودانه می‌ماند.

قریشی اذعان داشت: مسئولان باید در راستای تدوام راه شهدا و یاد آن‌ها تلاش و نسل جوان امروز را با مفاهیم ایثار و شهادت بیش از پیش آشنا کنند.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول