اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان:

میدان نقش‌جهان از بی‌مدیریتی رنج می‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: میدان امام این نگین فیروزه‌ای با نبود مدیریت مناسب دچار مشکل شده است.

میدان نقش‌جهان از بی‌مدیریتی رنج می‌برد

غلام‌حسین فیض‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مدت‌ها است که مسئولان بر این باورند که نبود یک مدیریت واحد در میدان امام این نگین فیروزه‌ای را دچار مشکل کرده است، اظهار داشت: باید کمیته‌ای از شهرداری، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و شورای شهر که نماینده و برگزیده اصفهان هستند تشکیل شود تا نابسامانی آن برطرف شود.

وی افزود: میدان امام نیاز به مرمت و بازسازی دارد و پیاده‌روهای آن در خور چنین اثر تاریخی زیبایی نیست.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان تاکید کرد: در دوران شاه عباس صفوی، بازارهای اطراف میدان امام همانند بازارها و بورس‌های جهانی امروز عمل می‌کرد و هر کوی و برزن صدای چکش آهنگر، قلم‌زن، تجار، نقاش در فضا طنین‌انداز بود و هنرهای دیگر کشورها به ایران و به ویژه در اصفهان عرضه می‌شد، اما هیچ‌ گاه قدرت رقابت با هنرهای ایرانی را نداشتند بلکه در هنر ایرانی ذوب می‌شدند.

وی با توصیف این مطلب افزود: این روزها میدان امام از ورود کالاهای خارجی و چینی خالی شده، اما در عوض آن کالاهای ایرانی با کیفیت بسیار پایین جولان می‌دهد.

فیض‌الهی تصریح کرد: مصوب شدن ممنوعیت فروش صنایع دستی خارجی در اماکن تاریخی صحیح است، اما به جای آن صنایع دستی خارجی چیزی جایگزین نکرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: هنرمندان ما توان ارائه کالاهای با کیفیت را دارند، اما با هزینه‌های سنگینی که برای خلق آثار متحمل می‌شوند، کسی خریدار آثار هنری آنان نیست.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان ادامه داد: هنرمند همانند ماهی است که نیاز به آب دارد، یعنی نیاز به جولان دادن هنر خود و این جولان با ورود توریست خارجی میسر می‌شود.

وی گفت: باید از فروش اجناس صنایع دستی بی‌کیفیت در میدان نقش‌جهان اصفهان جلوگیری کرد.

*صنایع دستی باکیفیت حمایت دولت را می‌طلبد

فیض‌الهی با تاکید بر اینکه دولت با حمایت از آثار هنری با کیفیت کمک بزرگی می‌تواند به هنر و هنرمند داشته باشد، ادامه داد: خرید آثار هنری به وسیله دولت تنها راهکار نیست، بلکه حمایت و تشویق هنرمندانی که آثار با کیفیت خلق می‌کنند راهکار بهتری محسوب می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: خرید آثار باید بر روی اصول و قانون باشد، نه مانند خریدی که سال گذشته فراخوان آن داده شد و بیش از یک سال است که تنها از پنج نفر خرید صورت و آن هم به صورت جزئی صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به اینکه دیگر آثار هنرمندان یک سال است بلاتکلیف مانده، افزود: اگر قصد داریم معضل بیکاری و هزاران مشکل دیگر جامعه، اعم از بزه‌های مختلف را جلوگیری کنیم باید با حمایت از تولید صنایع دستی و کمک در راستای تهیه مواد اولیه و بازاریابی آن گامی اساسی در این راه برداریم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول