اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

نمایشگاه کنگره ملی حضرت زینب(س) افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی بسیج جامعه زنان استان قم گفت: نمایشگاه آثار هنری کنگره ملی حضرت زینب(س) امروز در قم افتتاح می‌شود.

نمایشگاه کنگره ملی حضرت زینب(س) افتتاح می‌شود

زهره دیبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آغاز به کار کنگره ملی حضرت زینب از 18 خرداد در قم اظهار داشت: این کنگره تلاش دارد مقام علمی، معنوی و بصیرتی حضرت زینب(س) را به جامعه اسلامی معرفی کند.

وی ادامه داد: تدوین دانشنامه حضرت زینب(س) با نام بانوی خرد و وحی در دو جلد و تدوین مقالات متعدد در زمینه ویژگی‌های شخصیتی این بانوی بزرگوار از جنبه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های علمی است که در قالب این کنگره انجام شده است.

مدیر فرهنگی بسیج جامعه زنان استان قم افزود: با وجود اینکه این کنگره تلاش می‌کرد خلأ‌های موجود در زمینه علمی درباره حضرت زینب(س) را جبران کند، اما تلاش کردیم برای تاثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های این کنگره، هنر را نیز وارد این فعالیت‌ها کنیم.

وی خاطر نشان کرد: حوزه هنری استان قم به عنوان مسئول کمیته هنری کنگره ملی حضرت زینب(س) در این زمینه وارد عرصه شد و قالب‌های ارائه آثار را تعریف کرد.

دیبایی افزود: پس از مهلتی که برای ارائه آثار در این زمینه داده شد، نمایشگاه این آثار عصر امروز در نگارستان اشراق قم افتتاح می‌شود.

وی ابراز داشت: در این افتتاحیه فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) و جمعی از مسئولان استان قم شرکت خواهند داشت.

مدیر فرهنگی بسیج جامعه زنان استان قم اضافه کرد: در مجموع 491 اثر در این رابطه در چهار رشته شعر، داستان، تصویرسازی و گرافیک به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه نیز کارگاه خوشنویسی نیز برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان در کنگره ملی حضرت زینب(س) از این کارگاه بازدید خواهند کرد.

دیبایی ابراز داشت: همچنین به همت حوزه هنری استان قم در حاشیه برگزاری کنگره ملی حضرت زینب(س)، نمایش خورشید شام به مدت 10 شب در تالار قدس به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول