اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه هنری اصفهان

نمایشگاه آثار طراحی علی قطبی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر خانه تجسمی حوزه هنری استان اصفهان از برگزاری نمایشگاه آثار علی قطبی در گالری نقش خانه حوزه هنری خبر داد.

نمایشگاه آثار طراحی علی قطبی برگزار می‌شود

آزاده کوفی‌گر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: این نمایشگاه شامل 30 اثر از طراحی‌های علی قطبی با تکنیک ماژیک و پاستل موضوع فیگوراتیو است که در ابعاد 100 در 70 و 60 در 60 ارائه شده‌اند.

وی درباره اصطلاح فیگوراتیو گفت: هنر فیگوراتیو به آن دسته از آثار هنرهای تجسمی مانند نقاشی و تندیس اطلاق می‌شود که در آن نمودی از دنیای واقعی وجود داشته باشد.

مدیر خانه تجسمی حوزه هنری اصفهان افزود: این اصطلاح به طور معمول در برابر هنر انتزاعی به کار می‌رود و به هنری اطلاق می‌شود که هیچ صورت یا شکل طبیعی آن در جهان قابل شناسایی نیست و فقط از رنگ و فرم‌های تمثیلی و غیر طبیعی برای بیان مفاهیم خود بهره می‌گیرد.

وی تصریح کرد: قطبی متولد سال 53 است، کارشناس و فارغ‌التحصیل هنرهای تجسمی است و تاکنون در 30 نمایشگاه داخلی و خارجی به شکل گروهی و انفرادی شرکت داشته است.

کوفی‌گر اضافه کرد: وی هم‌چنین فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبای اصفهان در رشته مجسمه‌سازی و عضو انجمن مجسمه‌سازان اصفهان است و نمایشگاه‌های انفرادی بازگشت در نقش خانه حوزه هنری، طرح‌واره‌ها در موزه هنرهای معاصر اصفهان، آثار طراحی نگارخانه سرو در شیراز را برگزار و در نمایشگاه‌های گروهی دومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی مجموعه فرهنگی هنری صبای تهران، همایش بین‌المللی هنر نبوی در موزه هنرهای معاصر اصفهان، سومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر صبا تهران، دومین جشنواره بین‌المللی هنر مقاومت تهران فرهنگستان صبا، نقاشی معاصر اصفهان در مجموعه فرهنگی هنری صبای تهران، هنرمندان اصفهان در کاخ موزه گلستان و نمایشگاه طراحی کتابخانه ملی عشق‌آباد ترکمنستان شرکت کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: وی هم‌چنین موفق به کسب رتبه دوم چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور در سال 1370، کسب رتبه نخست در رشته حجم و فضا در نخستین دوره آموزشی هنرهای تجسمی جوانان 1371 و کسب رتبه دوم تصویرسازی نخستین جشنواره ملی هنرهای تجسمی بوم برکت شده است.

به گزارش فارس، نمایشگاه آثار طراحی علی قطبی در ساعت 16 بعد از ظهر روز 18 خردادماه در نقش خانه حوزه هنری اصفهان واقع در خیابان آمادگاه افتتاح و تا 30 خردادماه برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول