اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

ایران بر محور ولایت می‌چرخد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: افراد زیادی در این کشور مشغول خدمت هستند اما مملکت ما بر محور ولایت می‌چرخد.

ایران بر محور ولایت می‌چرخد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: مردم ایران اسلامی باید خدا را شکر کنند که رهبری هم‌چون آیت‌الله خامنه‌ای در رأس کشور قرار گرفته‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات فرهنگی در جامعه افزود: انقلاب فرهنگی آن ‌طور که نظر امام خمینی(ره) بود، موفق نشد و کوتاهی‌های زیادی در به ثمر رسیدن آن شد.

خطیب موقت جمعه اصفهان با طرح این سؤال که آیا توانستیم دانشگاه‌های اسلامی درست کنیم، تصریح کرد: به فرموده امام راحل، ما از تحریم اقتصادی و تهاجم نظامی ترس نداریم بلکه از تهاجم فرهنگی می‌ترسیم.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها نمی‌توان انقلابی فرهنگی به وجود آورد، بیان داشت: آموزش و پرورش، رسانه‌ ملی، فرهنگ و ارشاد، مطبوعات و سایر پیش‌قراولان فرهنگی باید به میان گود بیایند و فرهنگ‌سازی را از درون جامعه آغاز کنند.

رهبر به پیشرفت‌های مختلف کشور در مسائل هسته‌ای، پزشکی و داروسازی اشاره کرد و ادامه داد: هر چند افراد متخصص در این زمینه‌ها پرورش داده‌ایم اما با جامعه‌ای که اعماق اسلامی در آن ریشه کند فاصله زیادی داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیست و سومین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، گفت: ایشان از آیات و نشانه‌های الهی هستند که به بهترین شکل راه امام راحل را ادامه داده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: افراد زیادی در این کشور مشغول خدمت هستند اما مملکت ما بر محور ولایت می‌چرخد.

وی به سخنان مهم رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان امام خمینی را پدر انقلاب‌های اسلامی دانستند و فرمودند که این جنبش‌ها از مرزهای بین‌المللی عبور کرده است.

رهبر با اشاره به اینکه بیداری اسلامی به برکت امام خمینی و ملت شهیدپرور ایران آغاز شد، ادامه داد: امروز هم رهبر انقلاب طلایه‌دار بیداری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه باید در انتظار روزهای بهتری برای این جنبش‌ها بود، تصریح کرد: این جنبش‌ها که برکت انقلاب امام برپا شده برای مردم ما شادی‌آفرین است و جشن نظام اسلامی محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان، عزت نفسی که امام به مردم ایران اهدا کرد را یکی دیگر از محورهای مهم سخنان رهبری دانست و اضافه کرد: به نظر من عزت نفسی که در اوایل انقلاب و در جنگ تحمیلی میان مردم وجود داشت امروزه نیز در نسل جوان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه همان‌طوری که رهبری فرمودند دشمن از ایران هسته‌ای نمی‌ترسد، از ایران اسلامی هراس دارد، تاکید کرد: ملت ایران پای اهداف، دانش و پیشرفت خود ایستاده است و این مذاکراتی که انجام می‌شود تنها یک بازیچه است و غربی‌ها می‌خواهند با این نوع برنامه‌ها نظام اسلامی را بازی بدهند که هیچ ‌گاه به هدفشان نمی‌رسند.

رهبر، انقلاب اسلامی را اتفاقی دانست که به کلی جهان را تغییر داد و ورق را به سود کشورهای اسلامی برگرداند و افزود: امیدواریم موج بیداری ملت‌ها طلیعه یک فتح بزرگ جهانی باشد و به ظهور امام زمان(عج) ختم شود.

وی در ادامه شاه‌بیت سخنان رهبر انقلاب در 14 خردادماه را فرمایشات ایشان درباره مسئولیت مسئولان نظام عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان باید از خودمحوری و تکبر بپرهیزند، مردم با هیچ ‌کس عقد اخوت نخوانده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان تلاش برای کسب محبوبیت، غفلت، لذت‌جویی، رفتن به دنبال لذت‌های دنیوی و دنیامحوری و خودمحوری را جزو آفت‌های پست و مقام دانست که مسئولان در نظام اسلامی باید از آنها پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه سرگرم کردن مردم به اختلافات طرح دشمن است، یادآور شد: مسئولان از این مردم بزرگوار و صبور یاد بگیرند که با تمام مشکلات پای اهداف نظام ایستاده‌اند.

رهبر در ادامه اشاره‌ای هم به وقایع اخیر در کشورهای مصر، سوریه و بحرین کرد و تلاش غرب در این کشورها را سبب ایجاد اختلاف و فتنه دانست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بارها درباره مشکلات آب و مصلای اصفهان صحبت کرده‌ام، گفت: حالا که آب زاینده‌رود باز هم بسته شده است، مسئولان تلاش کنند تا حداقل آب‌نمایی در زاینده‌رود باقی بماند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول