اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ملایر:

96 درصد مدارس ابتدایی ملایر یک‌نوبته هستند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: 96 درصد از مدارس ابتدایی ملایر یک‌نوبته هستند.

96 درصد مدارس ابتدایی ملایر یک‌نوبته هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی تکلو امروز در شورای آموزش و پرورش ملایر به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: با اجرای نظام جدید در سیستم آموزشی و افزوده شدن کلاس ششم ابتدایی، 102 آموزگار نیز برای پایه ششم در این شهرستان پیش‌بینی شده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از نظر تأمین فضای آموزشی در ملایر مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مدارس کشور باید یک‌نوبته شوند، گفت: وزیر آموزش و پرورش بر این امر تأکیدات زیادی دارند و شهرستان ملایر در این راستا به نحو احسن عمل کرده و در کشور پیشرو است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر ادامه داد: در حال حاضر، همه مدارس  مقاطع متوسطه و بیش از 99.5 درصد از مقاطع راهنمایی این شهرستان به صورت ثابت نوبت صبح هستند.

وی ابراز داشت: 96 درصد از مدارس ابتدایی شهرستان به صورت یک‌نوبته صبح اداره می‌شوند که برخی مدارس به دلیل عدم وجود فضای کافی و رفاه دانش‌آموزان و والدین امکان یک‌نوبته شدن آنها وجود ندارد.

تکلو با بیان اینکه توجه به دستورالعمل جذب 57 درصدی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی در سال تحصیلی جدید باید انجام گیرد، گفت: هنرستان‌های ملایر تجهیزات و امکانات لازم برای جذب این میزان از دانش‌آموزان را ندارد.

وی خواستار تخصیص اعتبار لازم برای هوشمندسازی و تجهیز هنرستان‌های ملایر از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان شد و افزود: برخی ادارات شهرستان از پذیرش دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای برای گذراندن دوره کارورزی امتناع می‌کنند که این امر باید مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه از ایجاد دو مدرسه خاص در ملایر خبر داد و گفت: مدرسه تخصصی قرآن و شاهد ابتدایی دخترانه همزمان با سال تحصیلی جدید در ملایر تأسیس می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال 36 پایگاه اصلی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان مهیا شده که با محور فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و هنری در راستای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان فعال خواهند شد.

تکلو در ادامه از ساخت دو واحد آموزشی در محل مسکن مهر ملایر خبر داد و گفت: اعتبارات لازم برای ساخت این مدارس باید از محل مورد نظر تأمین شود.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ملایر نیز بیان داشت: در راستای درخواست آموزش و پرورش، پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبارات ساخت دو مدرسه در مسکن مهر ملایر که باید توسط وزارت راه و شهرسازی هزینه شود، انجام می‌گیرد.

سید رسول حسینی از تصویب پرداخت 50 درصد از هزینه پایگاه‌های اوقات فراغت توسط دانش‌آموزان در شورای آموزش و پرورش ملایر خبر داد و افزود: در صورتی که بتوانیم 10 تا 20 درصد از اعتبارات فصول کمیته برنامه‌ریزی شهرستان را جابه‌جا کنیم سعی می‌شود اعتبارات لازم نیز برای تجهیزات هنرستان‌ها و هوشمندسازی مدارس ملایر در نظر گرفته شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: برای سال تحصیلی 91-92، حدود 17 هزار و 570 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی شش پایه مقطع ابتدایی ملایر پیش‌بینی شده است.

سهیلا نهاوندی تصریح کرد: از این تعداد 3 هزار و 400 دانش‌آموز ورودی کلاس اول خواهند بود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول