اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور زنجان:

مطالعه و پژوهش از اهداف اجرای برنامه‌های علمی پیام‌نور است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور زنجان گفت: مطالعه و پژوهش از اهداف اجرای برنامه‌های علمی توسط دانشگاه پیام‌نور است.

مطالعه و پژوهش از اهداف اجرای برنامه‌های علمی پیام‌نور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی محمدی در کارگاه آموزشی رصد زهره در دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان اظهار کرد: یکی از اهدافی که در اجرای برنامه‌های مختلف دنبال می‌شود، مشاهده علمی پدیده‌های علمی به صورت عملی توسط دانشجویان است.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده توسط دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری مطلوبی که در این دانشگاه وجود دارد، مطالعه و پژوهش از اهداف اجرای برنامه‌های علمی این دانشگاه است.

همچنین در ادامه این مراسم مدیر بخش خورشید دانشگاه ماری کوری پاریس با شرح پدیده گذر زهره از مقابل خورشید پرداخت و افزود: مشاهده این پدیده همچنان که دانشمندان نیز به آن پی برده‌اند، بیش از 100 سال طول می‌کشد.

سرژ کوسچمی با تشریح پدیده اتفاق افتاده اضافه کرد: این پدیده یکی از وقایعی است که موجب آشنایی بیشتر با سیاره زهره و همچنین ویژگی‌هایی که این سیاره دارد، می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناخت ویژگی‌های سیاره زهره یکی از اهداف رصد علمی انجام شده است، افزود: شرایط جوی و آب و هوایی و اینکه شرایط برای زندگی‌کردن بر سطح این سیاره چگونه است، از دیگر مسائلی است که در رصد انجام شده مورد توجه قرار گرفت.

مدیر بخش خورشید دانشگاه ماری کوری پاریس با اشاره به اینکه قبل از این امکان مشاهده چنین رصدی فراهم نبود، اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر با ابزاری که کشف شده است، این رصد قابل مشاهده و قابل بررسی توسط دانشمندان علم نجوم است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول