اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

اخذ مجوز ایجاد رشته شیمی ـ فیزیک در پیام نور اسدآباد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام نور اسدآباد گفت: برای نخستین بار در دانشگاه‌های پیام نور همدان موفق به اخذ موافقت‌‌نامه ایجاد رشته شیمی- فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور اسدآباد شدیم.

اخذ مجوز ایجاد رشته شیمی ـ فیزیک در پیام نور اسدآباد

حمید محمدشیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اسدآباد با بیان اینکه در سال‌های گذشته در دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد رشته شیمی به طور مجزا تنها در مقطع کارشناسی ارائه می‌شد، اظهار داشت: با پیگیری‌های مجدانه امسال توانستیم موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم و تحقیقات را برای ایجاد رشته شیمی- فیزیک در مقطع کارشناسی اخذ کنیم که سهمیه این رشته در دفترچه شماره دو کنکور در خردادماه خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 22 نفر دانشجو در رشته شیمی به طور مجزا در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد در حال تحصیل هستند، افزود: با اخذ مصوبه مقطع کارشناسی ارشد در رشته شیمی فیزیک امسال ظرفیت پذیرش حدود 30 نفر دانشجو در این رشته را از طریق آزمون سراسری و فراگیر خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد درادامه تصریح کرد: بنا داریم دانشجویان رشته شیمی فیزیک را در یک دوره دو ساله فارغ‌التحصیل کنیم.

محمدشیری دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد را از لحاظ وجود امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری شیمی جزو اصلی‌ترین مراکز پیام نور همدان دانست و گفت: بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات سخت‌افزاری و آزمایشگاه تخصصی در سه طبقه در این دانشگاه موجود است که این مهم بستر را برای ارائه خدمات تحقیقاتی و پژوهشی بیشتر به دانشجویان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور اسدآباد با 2 هزار و 500 نفر دانشجو در 20 رشته و گرایش در مقطع کارشناسی و یک رشته شیمی فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد برقرار است، یادآور شد: در این دانشگاه 18 هیئت علمی مقیم دارد و همچنین به دنبال دعوت از اساتیدی برجسته در حوزه تحقیقاتی نانو- الکتروشیمی هستیم.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد از کسب مقام نخست امور فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد در سطح استان خبر‌ داد و گفت: این دانشگاه نه تنها در بعد علمی،  تحقیقاتی و پژوهشی بلکه در زمینه‌های فرهنگی نیز دارای فعالیت‌های قابل قبولی است که در سال گذشته مقام نخست را در سطح استان کسب کرده است.

وی در ادامه ملاک و معیار در انجام هر کاری را در دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد بر مبنای قانون و ضوابط خواند و اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه‌های جاری این دانشگاه از طریق شهریه دانشجویی تأمین می‌شود و کمبود بودجه از سوی مجلس مصوب شده است، می‌طلبد مقامات ارشد شهرستان ما را در حل مسائل و مشکلات مالی کمک کنند.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه برای توسعه دانشکده کشاورزی از جمله مرکز تحقیقاتی، ایجاد گلخانه و مزرعه تحقیقاتی نیاز داریم که این دانشکده را به خارج دانشگاه منتقل کنیم، افزود: توسعه دانشگاه نیاز به بودجه و اعتباراتی دارد و امیدواریم فرماندار شهرستان بودجه‌ای را به این امر در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان لحاظ کند.

وی اضافه کرد: این دانشگاه با داشتن بیش از 2 هزار دانشجو با کمبود فضای فیزیکی، سلف سرویس و کارآفرینی مواجه است که نیاز به همکاری و مساعدت برای تخصیص اعتبارات است.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول