اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم اعلام کرد

افزایش 100 درصدی بودجه وزارت علوم در سال‌جاری

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم تحقیقات و فناوری از افزایش 100 درصدی بودجه عمرانی و 48 درصدی بودجه جاری وزارت علوم در سال‌جاری خبر داد.

افزایش 100 درصدی بودجه وزارت علوم در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علی‌اکبر متکان پیش‌ از ظهر امروز در یازدهمین جلسه اتاق فکر وزارت علوم در دانشکده پایه دانشگاه کردستان اظهار داشت: بودجه جاری وزارت علوم از 550 میلیارد تومان در سال 84 به هزار و 470 میلیارد تومان در سال 88 افزایش یافته است.

به گفته معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری، بودجه جاری امسال وزارتخانه به 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و این نشان از توجه دولت به بحث پیشرفت‌های علمی و توسعه همه‌جانبه این بخش را دارد.

متکان خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی سال‌جاری وزارت علوم نیز از رشد 100 درصدی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است و این مهم زمینه تحول در زیرساخت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی کشور را فراهم می‌سازد.

معاون وزیر علوم همچنین از اختصاص 600 میلیارد تومان به منظور مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده دانشگاه‌ها در کشور خبر داد و خواستار توجه روسای دانشگاه به این مسئله شد.

وی رشد کمی و کیفی شاخص‌های وزارت علوم را ناشی از توجهات دولت‌های نهم و دهم به این وزارتخانه تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: اظهار رضایت مقام معظم رهبری از پیشرفت‌های علمی در کشور نیز مصداق بارز تحول در وزارت علوم و از افتخارات این مجموعه است.

متکان با اشاره به پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های هسته‌ای و هوافضا در کشور، تحقیقات کاربردی و مسئله‌محور را از برنامه‌های وزارت علوم عنوان کرد و گفت: پروژه‌های تحقیقات کاربردی مسیر تحول در بخش‌های مختلف را تسهیل می‌کند.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین تحول اساسی در متون درسی دانشگاه‌ها را یادآور شد و افزود: تحول در متون کتب درسی بر اساس اعتقادات کشور و حرکت در مسیر فرمایشات امام راحل و منویات مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بحث دولت‌ها گذری است و تنها ولایت‌فقیه رمز ماندگاری نظام و موفقیت‌های کشور است.

رفع مشکل جذب هیئت علمی در دانشگاه کردستان

متکان در ادامه سخنانش به وضعیت دانشگاه کردستان اشاره کرد و گفت: جذب هیئت علمی در این دانشگاه برای رسیدن به شاخص کشوری منعی ندارد.

به گزارش فارس، وی اضافه کرد: براساس تدوین آیین‌نامه استخدامی وزارت علوم هم مشکل جذب نیرو رفع خواهد شد اما باید به جذب نیروهای کیفی توجه داشت.

به گفته معاون وزیر علوم، بودجه جاری دانشگاه کردستان از 21 میلیارد و 100 میلیون تومان در سال گذشته به 32 میلیارد و 700 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی همچنین از افزایش بودجه عمرانی این دانشگاه از 8 میلیارد تومان به 14 میلیارد تومان در سال‌جاری خبر داد و توپوگرافی دانشگاه، معارضین زمین، محوطه‌سازی، عدم احداث خوابگاه، مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده و تاخیر در تاسیس‌ها را از چالش‌های دانشگاه کردستان برشمرد.

در این جلسه مصوب شد که استانداری کردستان یک میلیارد تومان و وزارت علوم نیز دو میلیارد تومان را برای محوطه‌سازی دانشگاه کردستان اختصاص دهند.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول