اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رشت در مجلس:

وزارت علوم کرسی‌های آزاد اندیشی را افزایش دهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس گقت: کرسی‌های آزاداندیشی یکی از برنامه‌های پنجم توسعه است و وزارت علوم، باید این کرسی‌ها را در دانشگاه‌ها افزایش دهد.

وزارت علوم کرسی‌های آزاد اندیشی را افزایش دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی‌نژاد ظهر امروز در مراسم معارفه دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه پیام نور رشت در سال تحصیلی 91-1390 اظهار داشت: رشد علمی کشور در حد خوبی بالا رفته است و باید ظرفیت دانشگاه‌ها را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و در دانشگاه‌های کشور بیش از 4 میلیون دانشجو حضور دارند، تصریح کرد: در گیلان حدود 120 هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه دانشگاه محل مناسبی برای تحلیل و نقد کردن است، ابراز داشت: بهترین مکان برای نقد و هدایت مسئولان اجرایی کشور دانشگاه‌ها هستند.
وی ادامه داد: دوران دانشجویی از بهترین دوران زندگی و فرصت مناسبی برای سازندگی و تمرین برای زندگی در اجتماع است.
کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه مسئولان باید به تشکل‌های دانشجویی اهمیت دهند، خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی به توسعه دانشگاه در مباحث مختلف از جمله فرهنگی و سیاسی کمک می‌کنند.

* نیروی انتظامی خط مقدم مقابله با ناهنجاری‌های موجود در جامعه است
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی نیروی انتظامی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امنیت یک پدیده اجتماعی است که باید با همکاری آحاد جامعه همراه شود، اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان خط مقدم مقابله با ناهنجاری‌های موجود در جامعه است.
مهرداد مهرگان افزود: اصل امنیت در ذهن انسان پدید می‌آید و پلیس احساس امنیت را در جامعه به وجود می‌آورد.
وی با اشاره به اینکه مردم باید پلیس خود باشند، تصریح کرد: مردم با مشارکت خود به پلیس در ایجاد آرامش در جامعه کمک کنند.
به گفته رئیس پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی گیلان، دانشجویان به عنوان یک اتاق فکر می‌توانند عملکرد پلیس را رصد کنند.
وی با بیان اینکه دانشجویان در دو ترم نخست تحصیل می‌توانند راه خود را پیدا کنند، ابراز داشت: در این صورت می‌توانند ساختار خود را حفظ کنند.
مهرگان خاطرنشان کرد: بیشترین میزان دستگیری در بین اقشار دانشجو در ترم‌های نخست و دوم است که به دلیل هماهنگ نکردن خود با محیط دانشگاهی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه و فضای مجازی، بیان داشت: در رابطه با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی مانند فیسبوک و توییتر، باید از قرار دادن اطلاعات شخصی در آن جلوگیری کرد.
در این مراسم از سه نفر دانشجوی برتر علمی ایثار و برتر حجاب و عفاف با اهدای لوح تقدیر و جایزه تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول