اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده تربیت ‌بدنی وزارت علوم خبر داد:

راه‌اندازی پژوهشگاه تربیت بدنی در وزارت علوم

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پژوهشگاه تربیت بدنی در وزارت علوم با پنج پژوهشکده تخصصی راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی پژوهشگاه تربیت بدنی در وزارت علوم
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی طالب‌پور ظهر امروز در همایش ملی علم و بسکتبال در تالار استاد معین دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان اظهار داشت: برگزاری همایش‌های علمی فرصت مغتنمی برای ارائه یافته‌های نوین علوم ورزشی و همچنین مشاهده توان علمی پژوهشگران تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در کشور است. 
وی با اشاره به موافقت اصولی ارتقای پژوهشکده تربیت‌بدنی وزارت علوم به پژوهشگاه افزود: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در وزارت علوم با پنج پژوهشکده تخصصی راه‌اندازی می‌شود.  
رئیس پژوهشکده تربیت ‌بدنی وزارت علوم گفت: امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت ورزش و جوانان، تعامل بسیار نزدیک و سازنده سه سازمان پژوهشکده و اداره‌کل تربیت‌بدنی وزارت علوم و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی دستاورد‌های ارزشمند حوزه ورزشی دانشگاهی است. 
وی با بیان اینکه ورزش در جامعه امروزی پدیده‌ اجتماعی مطرح است، ابراز داشت: علم و ورزش رابطه مستقیمی با هم دارند و مکمل یکدیگرند. 
این مسئول توسعه و گسترش پژوهش در زمینه تربیت بدنی و علوم ورزشی، فراهم کردن زمینه مناسب برای پیشبرد فعالیت‌های پژوهشی در زمینه تربیت بدنی و علوم ورزشی به منظور ارتقای سطح علمی و کمک به تلفیق علم و عمل در عرصه ورزش کشور را از اهداف ایجاد پژوهشکده مذکور عنوان کرد.
وی همکاری پژوهشی با موسسات آموزشی و پژوهشی کشور در زمینه تربیت بدنی و علوم ورزشی به منظور ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی را از اهداف دیگر پِِژوهشکده تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برشمرد. 
طالب‌پور گفت: باید با خیلی از نهادها گره بخوریم و به گونه‌ای عمل کنیم تا به زبان مشترک بین افراد و دستگاه‌های مختلف تبدیل شویم.
وی تمرکززدایی در اجرا را یکی از دیگر از سیاست‌های اصلی این مجموعه دانست و بیان داشت: در راستای این سیاست‌ها ما همایش‌هایی را در کرمان، یزد و همدان برگزار کردیم تا تمرکززدایی از مرکز عملیاتی شود.
رئیس پِِژوهشکده تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این پژوهشکده تنها متعلق به وزارت علوم نیست، ادامه داد: ما با یک نگاه فرابخشی درصدد استفاده از بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجموعه‌های مختلف هستیم. 
این مسئول تصریح کرد: جوان دانشجوی امروزی که از سرزمین پرگهر و اسلامی ایران است می‌داند که مکتب الهی و آسمانی اسلام در مسیر تعالی، رشد جسمانی و روحی را توأمان مدنظر قرار داده تا انسان‌ها در زمینه برخورداری از خصایص یک انسان کامل بهره‌مند باشند.
وی خاطرنشان کرد: در نظام تعلیم و تربیت دین اسلام به همه جوانب رشد و تکامل انسان توجه شده و این مسائل برای جامعه جوان کشورمان که فرهنگی دینی و مذهبی برخوردار است بسیار اهمیت دارد.
طالب‌پور، یکی از ارکان حفظ و تندرستی را ورزش و تربیت بدنی نامید و تصریح کرد: در جوامع توسعه یافته و صنعتی ارتباط این دو ضرورت دارد و نیازمند برنامه‌ریزی و جدیت در اجرای برنامه‌های ورزشی است.
وی با بیان اینکه اعضای هیئت‌ علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌های تربیت‌بدنی پشتوانه اصلی ورزش کشور هستند، یادآور شد: رمز موفقیت ورزش تکیه بر علم است. 
این مسئول ادامه داد: بررسی و شناسایی نیازهای پژوهشی مناسب با نیازهای جامعه به ویژه نیازهای اجرایی ورزش کشور، اجرای طرح‌های پژوهشی بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای و فراهم آوردن امکانات لازم و مناسب با فعالیت‌های پژوهشی مربوطه، ارتقای دانش متخصصان، کارشناسان، مربیان و ورزشکاران و انتقال آخرین یافته‌های علمی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی به منظور ایجاد اشتیاق در اقشار مختلف جامعه و گسترش فرهنگ ورزش همگانی از وظایف پژوهشکده تربیت‌بدنی وزارت علوم است. 
رئیس پِِژوهشکده تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به راهکارهای رسیدن به این سیاست‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این مجموعه در دست اقدام است که با توجه به تناسب نامگذاری سال جدید، باید یک تلاش جهادی برای علمی کردن بخش‌های مختلف کشور انجام شود.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول