اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پردیس قم دانشگاه تهران خبر داد

ایجاد رشته فقه سیاسی در پردیس قم / موافقت وزارت علوم با تاسیس خوابگاه دخترانه پردیس

خبرگزاری فارس: رئیس پردیس قم دانشگاه تهران از موافقت وزارت علوم با تاسیس خوابگاه دخترانه پردیس خبر داد و گفت: به همت هیئت علمی پردیس قم دانشگاه تهران رشته فقه سیاسی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد رشته فقه سیاسی در پردیس قم / موافقت وزارت علوم با تاسیس خوابگاه دخترانه پردیس

حجت‌الاسلام رضا برنجکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ تخصصی اسلام در جهان امروز توسط دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: در این راه رشته‌هایی مانند فقه سیاسی که مبانی فعالیت‌های سیاسی در یک کشور را تبیین می‌کنند، بسیار تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: فقه سیاسی یکی از عرصه‌های جدی مورد نیاز جامعه امروز ما است و با توجه به آغاز موج بیداری اسلامی در جهان این نیاز امروز به داخل کشور محدود نمی‌شود.

رئیس پردیس قم دانشگاه تهران افزود: تولید زیربنایی در علوم انسانی نیاز به گسترش امکانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دارد و کوتاهی در این موضوع، ضربات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: ترویج علوم انسانی اسلامی و تولید دانش ملی در این زمینه یکی از مهم‌ترین نیازهای روز ما است و پردیس قم دانشگاه تهران در این زمینه برنامه‌های متعددی در آینده انجام خواهد داد.

برنجکار افزود: با توجه به فضایی که در زمینه علوم انسانی در کشور وجود دارد و لزوم تحول در این زمینه، دانشگاه تهران برای خود ماموریت‌های گسترده‌ای تعریف کرده و پردیس قم در این زمینه نقش پررنگی به عهده گرفته است.

 

ایجاد دو رشته جدید در مقطع دکترا

وی با اشاره به دیگر رشته‌های جدید که در این دانشگاه ایجاد خواهند شد اظهار داشت: رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع دکترا، رشته فلسفه دین در همین مقطع و رشته شیعه‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد از رشته‌هایی هستند که در سال جاری در پردیس قم دانشگاه‌ تهران ایجاد خواهد شد.

رئیس پردیس قم دانشگاه تهران اضافه کرد: چند رشته نیز مراحل پایانی تدوین خود را طی می‌کند که فقه و حقوق اقتصادی، تجارت بین‌الملل و اقتصاد اسلامی از جمله این رشته‌ها هستند.

 

ارائه رشته کلام امامیه برای نخستین بار

وی با اشاره به فعالیت‌های پردیس قم دانشگاه تهران در سال 90 ابراز داشت: در این سال هفت عضو هیئت علمی در دانشگاه در سال 90 جذب شد و اکنون این دانشگاه 60 عضو هیئت علمی دارد.

برنجکار یادآور شد: راه‌اندازی دو رشته علوم قرآن و حدیث و کلام امامیه در مقطع دکترا یکی دیگر از فعالیت‌های پردیس قم در سال 90 بود که رشته کلام امامیه برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده است.

 

خوابگاه بینش پردیس قم تاسیس می‌شود

وی با اشاره به تامین امکانات رفاهی برای دانشجویان ابراز داشت: در سال 90 خوابگاه دانش برای دانشجویان این دانشگاه تاسیس شد و خوابگاه بینش نیز در سال جاری تاسیس خواهد شد.

وی گفت: تاسیس یک خوابگاه برای دختران نیز از دیگر برنامه‌های رفاهی پردیس قم دانشگاه تهران است که به تصویب وزارت علوم تحقیقات و فناوری رسیده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول