اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور علمای اهل سنت و شیعه

‌همایش منطقه‌ای "ولایت، محور اتحاد امت اسلامی" برگزار می‌شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری و راهبردی بنیاد بین‌المللی غدیر هرمزگان از برگزاری سومین همایش منطقه‌ای " ولایت، محور اتحاد امت اسلامی" در بندرعباس خبر داد.

‌همایش منطقه‌ای "ولایت، محور اتحاد امت اسلامی" برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد عامری ‌در نشستی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: این همایش برای سومین بار و با حضور علمای اهل سنت و شیعه استان‌های مرزی کشور در بندرعباس برگزار خواهد شد.

دبیر همایش منطقه‌ای ولایت، محور اتحاد امت اسلامی با اشاره به اینکه در این همایش علمای اهل تشیّع و تسنن نظرات خود را پیرامون بحث ولایت امیرالمومنین(ع) ارائه خواهند داد، افزود: بالغ بر 50 مقاله علمای سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری و راهبردی بنیاد بین‌المللی غدیر هرمزگان با بیان محورهای این همایش گفت: معناشناسی ولایت در قرآن و سنت، مرجعیت علمی و دینی اهل‌بیت(ع) و نقش آن در اتحاد امت اسلامی، نقش زعامت اهل‌بیت(ع) در اتحاد امت اسلامی، اوصاف صاحب از دیدگاه قرآن و ولایت و هم‌چنین سیره عملی اهل‌بیت(ع) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی از جمله مهم‌ترین محورهای این همایش است.

وی با اعلام اینکه سطح مقالات رسیده به دبیرخانه همایش بسیار بالاست، تصریح کرد: هم‌چنین تعداد این مقالات افزایش یافته که با این وجود امیدواریم تعداد مخاطبان بیشتر شود و بحث‌ها به صورت تخصصی‌تر دنبال گردد.

عامری هم‌چنین اضافه کرد: علاوه بر اینکه با داوری بین مقالات برترین مقالات انتخاب می‌شوند، به نفرات برتر هدایای نفیسی اهدا خواهد شد، هم‌چنین از تمامی کسانی که به دبیرخانه همایش مقاله ارسال کرده‌اند، تقدیر خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اهداف برگزاری این همایش بزرگ منطقه‌ای اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن هرمزگان و نقش محوری علمای شیعه و سنی در این استان جنوبی و ساحلی، این همایش در هرمزگان با هدف حفظ و ارتقای وحدت بین مذاهب برگزار خواهد شد.

دبیر سومین همایش منطقه‌ای "ولایت، محور اتحاد امت اسلامی" هم‌چنین با بیان اینکه در این همایش دیدگاه امیرالمومنین(ع) به مسئله وحدت بررسی خواهد شد، اظهار کرد: بدون شک مسئله ولایت، امروز در جامعه موجب ایجاد اتحاد بوده و این همایش نیز تاکیدی بر همین موضوع است و سعی در ارائه شیوه‌های نوین برای اشاعه فرهنگ وحدت‌پذیری دارد.

عامری در ادامه از حضور شخصیت‌های برجسته کشوری در این همایش خبر داد و گفت: حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت، آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، رئیس مرکز علوم اسلامی غرب کشور، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی کشور و هم‌چنین حضور آیت‌الله قمی، معاونت امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در همایش قطعی شده است.

دبیر این همایش منطقه‌ای اضافه کرد: حضور آیت‌الله گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله اختری و دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل وجود دارد، که وجود هر یک از این اشخاص نشانه سطح بالای این همایش مهم اجتماعی در منطقه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری و راهبردی بنیاد بین‌المللی غدیر هرمزگان با اشاره به اینکه دو همایش گذشته توسط این نهاد با موضوعات ولایت در سال‌های 84 و 86 برگزار شده اظهار داشت: هم‌چنین برای افزایش سطح کیفی و کاربردی همایش منطقه‌ای ولایت، محور اتحاد امت اسلامی، نشست‌های تخصصی با موضوعات مرتبط با همایش ویژه دبیران اجرایی بنیادهای بین‌المللی غدیر استان‌های حاضر در همایش برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این همایش پنج‌شنبه هفته جاری، ساعت هفت و 30 دقیقه صبح در محل سالن همایش‌های شرکت گاز بندرعباس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول