به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: سیستم هوشمند محلی از جمله روشهای کنترل سازگار با ترافیک و از پیشرفتهترین روشهای کنترل بوده و زمانبندی و فازبندی تقاطع را بر مبنای شرایط واقعی ترافیک و به صورت لحظهای تنظیم میکند.
وی به مزایای استفاده از این سیستمها اشاره کرد و یادآور شد: اعمال مدیریت ترافیک، کاهش تاخیر و توقف خودروها در تقاطعهای درون شهری، ایجاد موج سبز و هماهنگی بین تقاطعهای متوالی یک محور و در نتیجه افزایش حجم عبوری از معابر و همچنین جمعآوری همه اطلاعات و آمار ترافیکی در بازه زمانی مشخص و ارائه به صورت فایلهای متنی و گرافیکی برای بررسی کارشناسان ترافیک از جمله مزایای این سیستمها است.
این مسئول عنوان کرد: بر اساس برنامهریزی صورت گرفته توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در سال جاری سیستم هوشمند محلی اجرا شده در 10 تقاطع شهر با استفاده از نرمافزار "scats" به سیستم هوشمند مرکزی تبدیل میشود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با تحقق این امر علاوه بر استفاده از حسگرهای خودرو در راستای کنترل و اعمال زمانبندی هوشمند تقاطع، اطلاعات ترافیکی تقاطعهای مختلف به یک نرمافزار مرکزی مستقر در مرکز کنترل ترافیک فرستاده شده و برای کنترل بهینه شریانهای ترافیکی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
انتهای پیام/ی30/پ3003