اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قزوین:

حسگرهای سیستم‌های چراغ‌های راهنمایی قزوین خط‌کشی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: این شناس‌گرها در سیستم کنترل هوشمند تقاطع‌های چراغ‌دار، وظیفه شناسایی جریان ترافیک در رویکردهای مختلف تقاطع را بر عهده دارند.

حسگرهای سیستم‌های چراغ‌های راهنمایی قزوین خط‌کشی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، اسماعیل عرشیان اظهار کرد: سیستم هوشمند محلی از جمله روش‌های کنترل سازگار با ترافیک و از پیشرفته‌ترین روش‌های کنترل بوده و زمان‌بندی و فازبندی تقاطع را بر مبنای شرایط واقعی ترافیک و به صورت لحظه‌ای تنظیم می‌کند.

وی به مزایای استفاده از این سیستم‌ها اشاره کرد و یادآور شد: اعمال مدیریت ترافیک، کاهش تاخیر و توقف خودروها در تقاطع‌های درون شهری، ایجاد موج سبز و هماهنگی بین تقاطع‌های متوالی یک محور و در نتیجه افزایش حجم عبوری از معابر و همچنین جمع‌آوری همه اطلاعات و آمار ترافیکی در بازه زمانی مشخص و ارائه به صورت فایل‌های متنی و گرافیکی برای بررسی کارشناسان ترافیک از جمله مزایای این سیستم‌ها است.

این مسئول عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در سال جاری سیستم هوشمند محلی اجرا شده در 10 تقاطع شهر با استفاده از نرم‌افزار "scats" به سیستم هوشمند مرکزی تبدیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: با تحقق این امر علاوه بر استفاده از حسگرهای خودرو در راستای کنترل و اعمال زمان‌بندی هوشمند تقاطع، اطلاعات ترافیکی تقاطع‌های مختلف به یک نرم‌افزار مرکزی مستقر در مرکز کنترل ترافیک فرستاده شده و برای کنترل بهینه شریان‌های ترافیکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول