اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین اعلام کرد

اجرای طرح تکثیر آهو در دشت قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در راستای حفاظت از تنوع زیستی و گونه‌های با ارزش جانوری، آهو در دشت قزوین تکثیر و احیا می‌شود.

اجرای طرح تکثیر آهو در دشت قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، علی آقافرهادی با اعلام این خبر اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان، منطقه‌ بویین‌زهرا مستعد پرورش گونه‌ آهو می‌باشد و در این راستا ابتدا حفاظت زیستگاه و سپس کار تکثیر انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل تغییرات در شرایط زیستگاهی و حساس بودن این گونه‌ جانوری در معرض تهدید قرار دارد و باید برای حفاظت آن اقدامات جدی صورت گیرد.

فرهادی در ادامه‌ سخنانش به گونه‌های جانوری نادر استان قزوین اشاره کرد و گفت: گونه‌ سیاه‌گوش در منطقه‌ آبگرم و آوج، الموت و طارم سفلی، گربه‌ جنگلی، گربه‌ وحشی و پلنگ و پرنده‌ها از جمله گونه‌های جانوری نادر موجود در عرصه‌های طبیعی استان قزوین می‌باشد.

به گفته‌ وی قرار است در راستای حفاظت از تنوع زیستی و معرفی گونه‌های با ارزش مستندی از پلنگ‌ استان قزوین با همکاری صدا و سیمای مرکز قزوین تهیه شود.

فرهادی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌ معاونت محیط طبیعی در سال گذشته اشاره داشت و افزود: در راستای احیای گونه‌های در حال انقراض در سال‌های اخیر دو منطقه‌ آبگرم و آوج با مساحت 157 هزار هکتار و منطقه‌ الموت غربی و بخشی از قسمت مرکزی شهرستان قزوین با مساحت 87 هزار هکتار به عنوان منطقه‌ شکار و تیراندازی ممنوع معرفی و تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت مکانی استان قزوین و جاذبه‌های طبیعی آن و تقاضای زیاد برای انجام شکار و صید اقدامات مدیریتی و محدودیت تعداد صدور پروانه‌ شکار انجام شد.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: در سال گذشته بیش از هزار پروانه‌ شکار و صید توسط اداره‌ کل محیط زیست برای متقاضیان صادر شده که به دلیل فشار بر عرصه‌های طبیعی این میزان به نسبت سال 89، 50 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در خصوص سایر اقدامات این اداره اظهار کرد: بررسی وضعیت جمعیت وحوش، سرشماری پرندگان آبزی و بررسی وضعیت پرندگان خشک‌زی در راستای برآورد جمعیتی و شناخت زیستگاه‌ها و اعمال مدیریت بر آن از دیگر اقدامات در حوزه‌ معاونت محیط طبیعی این اداره می‌باشد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول