اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل:

افزایش 100 دهیاری در اردبیل اولویت اصلی ماست

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: افزایش 100 دهیاری در استان اردبیل به مجموعه فعلی در دستور کار امسال مسئولان استانی و کشوری است.

افزایش 100 دهیاری در اردبیل اولویت اصلی ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نصیب نجفی عصر امروز در همایش دهیاری‌های شهرستان کوثر اظهار داشت: ما درخواست‌های خود را در زمینه افزایش دهیاری‌ها به وزارت کشور اعلام کردیم که انتظار داریم تا پایان امسال بیش از 100 روستا به مجموعه دهیاری‌های استان اردبیل اضافه شود.

وی به حمایت‌های مورد نظر از دهیاری‌ها مطابق با قوانین و مقررات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 534 دهیاری در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

نجفی تصریح کرد: 108 دهیاری از این تعداد در سال گذشته تأسیس و راه‌اندازی شده و هم‌اکنون در ابعاد مختلف مشغول فعالیت هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این دهیاری‌ها 73 درصد جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار داده‌اند و در سال‌ جاری نیز بنا داریم تمام روستاهای بالای 50 خانوار و روستاهای با جمعیت بیش از 250 نفر را زیر پوشش خدمات دهیاری قرار دهیم که این کار پس از اخذ مجوز از وزیر کشور عملیاتی می‌شود.

نجفی به کمک‌های دولتی در سال گذشته نسبت به سال 89 اشاره کرد و ادامه داد: این کمک‌ها به دهیاری‌های استان بیش از 80 درصد افزایش یافته و در سال 90 نیز موفق شدیم دو دهیاری قصابه در مشگین‌شهر و اسلام‌آباد قدیم در پارس‌آباد را با صدور مجوزهای لازم به شهر تبدیل کنیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل اضافه کرد: در سال‌ جاری نیز تعدادی از دهیاری‌ها در دستور کار تبدیل به شهر قرار دارند که در این زمینه اقدامات لازم در حال پیگیری است.

به گزارش فارس، در این نشست فرماندار کوثر نیز در سخنانی از پوشش 40 درصدی جمعیت روستایی کوثر از خدمات دهیاری‌ها خبر داد و گفت: آبادانی و توسعه روستاها نیازمند مشارکت بیش از پیش روستائیان در اجرای امور خدماتی و رفاهی است.

سعدالله رئیس‌ساداتی با یادآوری اینکه دهیاری‌ها در این زمینه نقش محوری دارند، افزود: ضرورت تخصیص 100 درصد اعتبارات مربوط به روستاها از اقداماتی است که به توسعه عمران این مناطق کمک کرده است.

وی اولویت‌های توسعه و عمران روستایی را در زمینه اصلاح ساختار اراضی کشاورزی، صدور اسناد برای اراضی و واحدهای مسکونی روستاییان را ضروری خواند و تصریح کرد: با عملیاتی شدن 320 کیلومتر خط انتقال و احداث تصفیه‌خانه اهالی 99 روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

رئیس‌ساداتی اجرای طرح هادی و رفع دیگر نیاز روستاییان نظیر گازرسانی، آسفالت کوچه‌ها و رساندن روستاها به جایگاه کانون اصلی تولید را یادآور شد و خاطرنشان کرد: توسعه امکانات زیربنایی و رفاهی، افزایش فضاهای آموزشی و ورزشی و بهسازی و نوسازی اماکن روستایی از اقدامات جدی دولت در این زمینه بوده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول