اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران:

60 درصد اعتبارات دهیاری‌ها در بخش عمرانی هزینه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی دهیاری مازندران گفت: 60 درصد اعتبارات دهیاری‌‌ها در بخش عمرانی هزینه شود.

60 درصد اعتبارات دهیاری‌ها در بخش عمرانی هزینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، ذات‌الله زارعی عصر امروز در نشست دهیاران و شوراهای شهرستان بابل اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر آرا و نظرات مردم است و پایه و اساس اجرای همه برنامه‌ها با نظرات و خواسته‌های مردم شکل می‌گیرد.

وی افزود: مردم از بدو انقلاب تاکنون تصمیم گیرنده اصلی نظام مقدس جمهوری هستند که انتخاب شوراها و دهیاران نیز بر همین اساس انجام شده است.

زارعی بیان داشت: سه دوره گذشته، زمان تثبیت شوراها بوده و باید شوراها جایگاه خود را در دوره چهارم اثبات کنند اما متاسفانه شوراها به علت عدم آشنایی نسبت به جایگاه خود هنوز اشرافیت لازم درباره جایگاه خود ندارند.

وی اذعان داشت: شوراها نهادی غیردولتی هستند که مدیریت روستا را به عهده دارند، جایگاه بسیار رفیعی که خود به درستی از آن استفاده نکرده و اطلاعات درستی از قوانین شوراها ندارند.

زارعی بیان کرد: این در حالی است که شوراها در کنار دهیاران با افزایش معلومات و آشنایی به مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به حوزه کاری خود با تعاملی که بین خود ایجاد می‌کنند باید رفاه و خدمات را برای مردم روستا به ارمغان بیاورند.

زارعی تصریح کرد: باید برنامه‌های سال 91 بر اساس شعار امسال مقام معظم رهبری مدیریت شود و مطابق با برنامه‌ریزی و چشم‌انداز نظام ترسیم شود زیرا مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر توجه به مباحث اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

زارعی بیان داشت: دشمن از این می‌هراسد که مبادا کشوری بدون تکیه بر غرب و شرق و لیبرال‌های غربی بتواند به عنوان الگو در عرصه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی در جهان مطرح شود زیرا بساط قدرت مستبدانه او در جهان برچیده می‌شود.

وی تصریح کرد: نامگذاری سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری با هدف خودکفایی اقتصادی، رفع معضل بیکاری در کشور و مبارزه با بحران اقتصادی که دشمن در منطقه ایجاد خواهد کرد بوده که وظیفه همه ما در هر رده اجتماعی اجرایی کردن این شعار است.

زارعی با اشاره به اینکه ضروری است بودجه سال 91 صرف فعالیت اقتصادی شود، اذعان داشت: باید مسیر راه ما در سال 91 کاملا مشخص و برنامه‌ریزی دقیقی در خصوص بودجه داشته باشیم.

وی افزود: در فرمانداری شهرستان نیز کمیته‌ای تشکیل شود تا در این کمیته نیازهای اصلی روستاها اولویت‌بندی تا اعتبارات به صورت هدفمند توزیع شود.

وی تصریح کرد: انقلاب عظیمی طی چند سال اخیر در خصوص بهسازی و تعریض معابر انجام شده است گرچه ما شاهد افزایش اعتبارات بودیم اما هر روز با افزایش درخواست نیز مواجه هستیم و دهیاران باید حداقل 60 درصد اعتبارات را در بخش عمرانی و حداکثر 40 درصد اعتبارات را در بخش جاری هزینه کنند.

زارعی اذعان داشت: مازندران با 310 روستا دارای یک هزار و 700 دهیاری مصوب است که در سال اخیر با رشد 400 درصدی مواجه بودیم و پیش‌بینی می‌شود بتوانیم یک هزار و 900 دهیاری مصوب داشته باشیم.

وی افزود: سعی ما توزیع هدفمند و عادلانه اعتبارات در سال جاری است لذا روستاهایی که دهیاری مصوب ندارند باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرند تا به صورت مساوی از امکانات، عمران و خدمات همانند روستاهای دیگر بهره‌مند شوند.

انتهای‌پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول