اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش کرمان:

دانش‌آموزان را پژوهش‌محور و تفکرمحور پرورش دهیم

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: باید با استفاده از فناوری روز، دانش‌آموزان را به سمت تفکرمحوری و پژوهش‌محوری رشد دهیم.

دانش‌آموزان را پژوهش‌محور و تفکرمحور پرورش دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضوان ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جشنواره استانی الگوهای نوین یاددهی و یادگیری اظهار داشت: باید با استفاده از فناوری روز دانش‌آموزان را به سمت تفکرمحوری و پژوهش‌محوری رشد دهیم.

وی افزود: این جشنواره در بین معلمان مقطع پیش‌دبستانی در رشته‌های قصه، بازی و نمایش خلاق و دبستان برگزار شد و سال آینده اقدامات پژوهشی در این مقاطع را نیز برگزار می‌کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: مسئله مهمی که در حال حاضر آموزش و پرورش با آن روبه‌روست، سند تحول بنیادین است که هم تکلیف شرعی و هم وظیفه قانونی همه است و باید تمام برنامه‌های آموزش و پرورش را در راستای این سند رقم بزنیم.

وی افزود: این سند مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته و ایشان فرمودند این سند مانند نسخه‌ای است که اگر به آن عمل نشود، فایده‌ای ندارد.

ابراهیمی تصریح کرد: همه ما باید در شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش راهکارهای عملیاتی شدن سند تحول را در زمان لازم اجرایی کرده و موظف هستیم در راستای اهداف سند حرکت کنیم.

وی بیان کرد: این سند براساس هدف غایی تعلیم و تربیت که رسیدن به حیات طیبه است، طراحی شده و سعادت جامعه در نتیجه عمل به راه‌های رسیدن به هدف محقق می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در سند تحول بنیادین معلم تفکرگرا لازم داریم و دانش‌آموز باید بر مبنای تفکر محوری حرکت کرده و به صورت فعال در تدریس با معلم مشارکت کند.

وی گفت: برنامه‌های آموزش و پرورش باید براساس پژوهش تحقق پیدا کرده و از طریق الگوهای برتر تدریس قصد داریم در بین معلمان رقابت سالم ایجاد شود.

ابراهیمی با اشاره به مسابقات رباتیک دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی استان کرمان افزود: دانش‌آموزان ما در سال گذشته رتبه دوم و سوم این مسابقات را در سطح بین‌المللی به دست آوردند و در سال‌جاری نیز هفت رتبه از نفر دوم تا هشتم سطح بین‌المللی را به استان کرمان اختصاص دادند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول