اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سهل‌انگاری‌ها باز هم حادثه آفرید

غرق 3 کودک در طرح یاقوت دریای مازندران

خبرگزاری فارس: سه کودک در طرح دانش‌آموزی شهرستان نکا معروف به طرح یاقوت غرق شدند.

غرق 3 کودک در طرح یاقوت دریای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سه کودک هشت ساله به نام‌های جعفر سیف جمالی فرزند محمد اهل و ساکن تهران، فرنوش عبدی نوذری فرزند اسد‌الله اهل و ساکن نکا و آیدا مظفری فرزند حسین اهل و ساکن شهرستان نکا که در تعطیلات دو روز گذشته به همراه خانواده‌های خود به ساحل دریای بهشهر رفته بودند به دلیل سهل‌انگاری خانواده‌ها و بازی‌گوشی، وارد منطقه شنا ممنوع شده و غرق شدند.

این حادثه در حالی اتفاق افتاد که هنوز طرح آغاز نشده بود و در نتیجه ناجیان غریق و کمیته امداد و نجات مستقر نشده بودند. نمی‌خواهیم نگهبان طرح یاقوت را مقصر بدانیم که چرا به مسافران اجازه عبور داده و یا نمی‌خواهیم آموزش و پرورش را مقصر بدانیم که چرا هنوز مجری طرح را معرفی نکرده و برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی پیش‌بینی برنامه نشده است.

 

  

نکته جالب توجه آن است که روز قبل از این حادثه جلسه کارگروه سالم‌سازی طرح دریا در فرمانداری شهرستان بهشهر به ریاست محمدتقی نورزاد معاون فرماندار بهشهر با مسئولان طرح‌های صدف، مروارید، یاقوت و میانکاله برگزار و تاکید شد که آغاز طرح یاقوت یا همان طرح دانش‌آموزی منوط به استقرار گروه امداد و نجات است.

نظارت طرح‌های یاقوت و مروارید که در ساحل بهشهر به صورت استیجاری به ترتیب به آموزش و پرورش و شهرداری نکا تعلق دارد، برعهده بهشهر است و در جلسه مذکور عنوان شده بود که خود آنها از شهرستان نکا ناجی غریق را به منطقه اعزام می‌کنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول