اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر طرح‌های سالم‌سازی دریا در شرق مازندران:

فضای کور در سواحل مازندران شناسایی شود

خبرگزاری فارس: مدیر طرح‌های سالم‌سازی دریا در شرق مازندران گفت: فضای کور در سطح سواحل مازندران شناسایی شود تا یک مورد غرق‌شدگی دریا گزارش نشود.

فضای کور در سواحل مازندران شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، سید عباس حسین‌نژاد صبح امروز در بازدید از طرح‌های دریا در شرق استان مازندران اظهار داشت: توجه دولت در بحث گردشگری ویژه است و این موضوع در سال‌های اخیر با حمایت همه جانبه در حال انجام است.

وی با تاکید بر جدی گرفتن طرح‌های آزادسازی دریا تصریح کرد: لازم است برای ساماندهی طرح‌های دریا و استفاده بهینه از ظرفیت‌های دریا همه امکانات شهری فعال شوند.

مدیر طرح سالم‌سازی دریا در شرق مازندران یادآور شد: در شرق استان زمینه‌ای فراهم شود تا مردم با فراغ بال از دریا و موهبت‌های الهی در کنار دریا به خوبی بهره‌برداری کنند.

این مسئول با بیان اینکه از افراد خبره و با استعداد برای ناجیان غریق استفاده شود بیان داشت: غریق نجات ماهر یکی از لازمه‌های طرح دریا است و مجریان طرح دریا باید متعهد به پرداخت هزینه‌های ناجیان دریا باشند.

فرماندار ساری با تاکید بر شناسایی نقاط کور در طرح‌های دریا در شرق مازندران تاکید کرد: مسئولان همتی به خرج دهند تا یک مورد فوتی ناشی از غرق شدن در آب دریا گزارش نشود.

وی توجه به مقوله فرهنگی را در کنار طرح‌های دریا بسیار لازم و ضروری عنوان کرد و یادآور شد: در کنار ایجاد امکانات رفاهی مسائل فرهنگی نیز مورد توجه باشد و نمازخانه‌های طرح‌های دریا باید با همه امکانات در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در ساری با اشاره به اعلام آمادگی مسئولان استان مازندران برای اجرای طرح‌های دریا از اول خرداد ماه تاکید کرد: مسئول هر شهر باید زمینه فراهم کند تا کارهای اجرایی طرح‌های دریا تا 25 اردیبهشت ماه جاری به اتمام برسد و طرح‌های دریا در تاریخ تعیین شده قابل استفاده باشند.

وی با بیان اینکه در شرق مازندران 12 طرح دریا داریم، یادآور شد: در بازدیدهای انجام شده 60 درصد کارها عملیاتی شد ولی در برخی طرح‌ها نارسایی‌هایی وجود دارد که نیاز است این نارسایی‌ها تا قبل از شروع طرح‌های دریا در اول خرداد ماه اصلاح و قابل بهره‌برداری باشد.

این مسئول در مورد ساماندهی دو طرح دریای نکا که در محدود شهرستان بهشهر وجود دارد، یادآور شد: فرمانداری دو شهرستان بهشهر و نکا با بررسی جوانب فنی نسبت به ساماندهی این دو طرح دریا اقدام کنند تا در این نقطه از استان مازندران طرح‌های دریای مناسبی داشته باشیم.

حسین‌نژاد درباره اختصاص منابع مالی به طرح‌های دریا یادآور شد: طبق روال گذشته مجریان طرح‌ها نسبت به ساماندهی طرح‌های دریا اقدامات لازم را انجام می‌دادند، ولی طبق قولی که مسئولان استانی دادند مقرر شد که مبالغی را برای اجرای طرح‌های مناسب دریا در مازندران اختصاص دهند.

وی در پایان تاکید کرد: نارسایی‌های طرح‌های دریا قبل از شروع اجرای طرح دریا در شرق مازندران شناسایی و نسبت به رفع آن در شهرستان‌ها اقدام شود.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان ساری که از سوی معاون سیاسی استاندار مازندران به عنوان مدیر طرح‌های سالم‌سازی دریا در شرق مازندران معرفی شد، به اتفاق بخشدار مرکزی که سرپرست عمران و سواحل مازندران را پذیرفت بعد از ظهر امروز با حضور رسانه‌های گروهی مازندران از طرح‌های دریا در شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول