اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو‌ با فارس مطرح شد

"‌سید" اسیری که روحش در اسارت نبود / نمایندگان صلیب‌سرخ در مقابل ابوترابی دوزانو می‌نشستند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس نهم و نماینده مردم تهران به نقل از یکی از معاونان صلیب سرخ گفت: ابوترابی سید آزادگان نه تنها برای اسرای ایرانی بلکه برای ما هم یک معلم بود.

"‌سید" اسیری که روحش در اسارت نبود / نمایندگان صلیب‌سرخ در مقابل ابوترابی دوزانو می‌نشستند

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بهشهر، درباره ویژگی‌های اخلاقی و تاثیرگذاری سید آزادگان، حجت‌الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد در زمان اسارت، اظهار داشت: اگر در آموزه‌های دینی و رعایت اخلاق پیشگام باشیم قطعا تاثیرگذاری بالاتری را داریم.

وی تصریح کرد: در این باره اشاره به فرازی از سخنان « آندریاس ویگر» معاون اجرایی کمیته بین‌الملل صلیب سرخ خواهم داشت. ایشان در سال‌های اسارت از نزدیک اخوی بزرگوار را دیده بود، یکی دو سال قبل برای شرکت در سالگرد آزادگان به ایران آمد و ملاقاتی با هم داشتیم، بعد از 20 سال فاصله درباره آن روزها گفت که «ابوترابی با وجود آنکه اسیر بود اما روحش در اسارت نبود، با هر کسی با احترام برخورد می‌کرد، حتی برای کوچک‌ترین اسیر هم به احترام از جای خود بر می‌خاست، او نه تنها برای اسرای ایرانی بلکه برای ما هم یک معلم بود و ما تحت تاثیر اعمال و رفتار ایشان قرار گرفتیم.

عضو خانه ملت با بیان اینکه شهید ابوترابی فرزند تربیت یافته در حوزه علمی و دینی بود، خاطرنشان کرد: یک روحانی، یک عالم دینیِ بدون عمّامه، بدون محاسن اما با ویژگی‌های علمی و اخلاقی چه انقلابی را در اسارت خلق کرد. نه تنها بیش از 20،30 هزار آزاده را معطوف به خود می‌دارد بلکه آنها را متحد، هماهنگ و ثابت‌قدم می‌دارد به حدی که ماموران صلیب سرخ تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. 

نایب رئیس موقت مجلس نهم در ادامه گفت: نمایندگان صلیب سرخ که برای دیدن اسرا حتی لحظه‌ای روی زمین نمی‌نشینند اما در مقابل ابوترابی دو زانو می‌نشستند.

وی افزود: چند روز پیش به‌مناسبت سالگرد شهید ابوترابی مصاحبه‌ای از یک مامور عراقی را پخش می‌کردند که او در رابطه با شخصیت آن شهید می‌گفت:« در رفتار و سلوک او راه خدا را می‌دیدیم. او مسیر انسانیت را نشان می‌داد. به ما درس انسانیت آموخت».

برادر شهید ابوترابی درباره اینکه روحانیون و علمای ما چگونه می‌توانند پیرو راه آن شهید بزرگوار باشند، خاطرنشان کرد: وقتی درست عمل کنیم اینگونه می‌شویم و این نقش روحانیت است که با رفتار خود به دیگران درس می‌دهد، هر وقت خودمان را اصلاح کنیم می‌توانیم در حرکت الهی و دینی انقلاب نقش بهتری ایفا کنیم و راه را برای رشد و تعالی مردم هموار کنیم.

وی در پایان سخنان خود، اذعان داشت: این انقلاب با زعامت یک روحانی هوشمند، زاهد، عالم، متعبد، یک عالم وارسته و متکی بر خدای سبحان پیش می‌رود و فرزندان برومند امام، انقلاب اسلامی را همراهی و یاری می‌کنند و امیدواریم ما هم در این مسیر همراه باشیم تا نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

انتهای پیام/ب10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول