اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز:

نهضت روح‌الله آمریکا را برای همیشه تحقیر کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز گفت: نهضت روح‌الله آمریکا را برای همیشه به ذلت و خواری نشاند به طوری که این کشور تا این قدر تحقیر نشده بود.

نهضت روح‌الله آمریکا را برای همیشه تحقیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی ظهر امروز در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی در مسجد سرچشمه اردبیل اظهار داشت: باید مراقبت کنیم تا مبادا مجالس ما به ویژه مجلس سالگرد ارتحال امام به آفت مجلس ختم مبتلا نشود بلکه در این مجالس باید فتوحات امام و ابعاد شخصیتی بزرگ مرد قرن معاصر تبیین و روشنگری شود.

وی با یادآوری این‌که به فرموده مقام معظم رهبری دنیا امروز شاهد اشتیاق روزافزون به مکتب خمینی کبیر است، تصریح کرد: مبادا در این مجالس و محافل از یادآوری ارزش‌ها و عظمت امام و انس جوانان با مکتب خمینی غافل شویم چرا که به معنای حقیقی اندیشه امام امروز سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده است.

حاجتی با یادآوری این‌که دشمن نمی‌خواهد چنین عظمت و جایگاه ارزنده‌ای تبیین شده و به نسل جوان منتقل شود، خاطر نشان کرد: دشمنان قسم خورده این انقلاب و ملت تلاش می‌کنند تا به گونه‌ای القا کنند که دوران خمینی به سر آمده و باید اندیشه ابرمرد تاریخ را به موزه‌ها سپرد در حالی که در هر محفل و مجلسی یادآوری از نام امام در حقیقت بزرگداشت مرام آن حضرت است.

این مسئول از امام به عنوان یکی از شایسته‌ترین امامزادگان دارای کرامت و تأثیر نفس توصیف کرد و ادامه داد: حضرت امام خمینی فرزند زهرا (س) و اولاد پیامبر (ص) و علی‌ابن ابیطالب (ع) است که تجلی نور آن را می‌توان با صفای باطنی دریافت.

وی بیان کرد: دست به دامن امام شدن گره‌ها و مشکلات متعدد را باز می‌کند و چنین مجالسی نیز مجالس ارتباط امت با دین و خدا است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان خوزستان با یادآوری این‌که امام پل ارتباط ما و اهل بیت عصمت و طهارت بوده است، اضافه کرد: عمر با برکت امام خمینی پر از درس‌آموزی و عبرت گرفتن است به طوری که آن حضرت همیشه در ارتباط با امت و دوستداران خود سعی می‌کرد تواضع و فروتنی بی‌نظیر خود را نشان داده و به یقین نمادی از رخساره نبی مکرم اسلام را متجلی کند.

به گزارش فارس، مدرس حوزه و دانشگاه‌های کشور گفت: از این مجالس باید در جهت بصیرت‌افزایی و کسب آگاهی بیشتر سود برد چرا که امام خمینی (ره) با تبعیت از مقتدا و مولایش علی (ع) و امام حسین (ع) پرچمدار حرکت دینی و بصیرت‌افزایی بود.

حاجتی افزود: ما بعد از 23 سال هنوز ابعاد عظیمی از شخصیت امام بزرگوار را نشناختیم و در انتقال آرمان بزرگ خمینی به جوانان شایسته عمل نکردیم که ضرورت دارد این مسایل بیشتر تبیین و روشنگری شود.

وی هدف‌گذاری امام خمینی (ره) را هدف‌گذاری جهانی و کمک به اعتلای جهانی اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: اگر شخصیت‌های مختلف جهانی همچون خلیل ویچ از کشور صربستان یا مسیحیان آمریکایی شیفته مرام و اندیشه امام می‌شوند نه به خاطر ظاهر بلکه هدف‌گذاری است که آن حضرت در آغاز مبارزاتش برای جهانی شدن داشت.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: در ایام رحلت امام 300 خبرنگار خارجی به ایران آمدند تا به جهان خبر برچیده شدن بساط حکومت اسلامی با رحلت امام را مخابره کنند ولی چنین اتفاقی رخ نداد بلکه آنها اذعان کردند که مردانی تاریخ‌ساز می‌توانند مسیر تاریخ را عوض کنند که مصداق روشن آن روح‌الله بوده است.

حاجتی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که معجزه الهی هدایت امام را می‌توان در حادثه عبرت‌آموز طبس مشاهده کرد، ادامه داد: بعد از تحقیر آمریکا به دست امام، رئیس جمهور آمریکا در اوج قدرت و داشتن تجهیزات مدرن نظامی قصد حمله به ایران و آزادی گروگان‌ها را کرد اما امام راحل به واسطه عبودیت و راز و نیاز با خداوند در شب حادثه چنان بلایی را بر سر نیروهای نظامی آمریکا آورد که آنها همچنان از رمز و سر این شکست در تعجب و حیرت هستند.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل با قدرت تمام نیروی اهریمنی شرق و غرب را شکست داد و به دنیا ثابت کرد که می‌توان سنگرهای بزرگ جهان را فتح کرد که امروز آثاری از آن را در کشورهای اسلامی می‌بینیم.

حاجتی اضافه کرد: اگر کشور مصر، لیبی و برخی دیگر از امت‌های اسلامی بعد از شکست حاکمان زور خود با چالش‌هایی مواجه شدند خود اقرار می‌کنند که به دلیل نبود رهبری شایسته و صالح همچون امام خمینی و خامنه‌ای است که به سرعت نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: نام، یاد و مسلک امام جاودانه است و به یقین چهره جهانی پیدا کرده و تمام تحرکات دشمن و استکبار افیون شده بی‌نتیجه بوده و ثمری جز تحقیر روزافزون آنها ندارد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول