اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اصفهان:

"نقش اصفهان در نهضت امام خمینی (ره)" منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت:"نقش اصفهان در نهضت امام خمینی (ره)" منتشر می‌شود.

"نقش اصفهان در نهضت امام خمینی (ره)" منتشر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، سید مهدی سیدین‌نیا در زمینه پژوهش از ثبت و ضبط خاطرات 120 مبارز اصفهانی که در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند خبر داد و اظهار داشت: به خاطر نقش بی‌بدیل استان اصفهان و شخصیت‌های موثر آن در پیروزی انقلاب ‌اسلامی حوزه هنری استان اصفهان مبادرت به جمع‌آوری و ثبت و ضبط این خاطرات کرده است که این مجموعه با نام «نقش اصفهان در نهضت امام خمینی (ره)» منتشر می‌شود.
وی در تبیین برنامه‌های سینمایی حوزه هنری از بازسازی مجموعه فرهنگی هنری سوره، آغاز بازسازی مجموعه فرهنگی هنری و سینمایی شهر گز، ارائه طرح ساخت مجموعه فرهنگی هنری شهرستان آران و بیدگل نام برد و افزود: مجموعه فرهنگی و هنری سوره اصفهان شامل گالری نقش خانه، مجموعه آموزشی، تالاری با ظرفیت 250 نفر و استودیوی تخصصی صدا و تصویر است که امکان ضبط هم‌زمان برنامه‌های مختلف در آن وجود دارد بازسازی این مجموعه به تازگی تمام شده است و به زودی شاهد افتتاح این مجموعه خواهیم بود.
رئیس حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: بازسازی مجموعه فرهنگی هنری و سینمایی شهر گز، با ظرفیت 400 نفر و آغاز عملیات زیرساختی احداث مجموعه فرهنگی هنری شهرستان آران و بیدگل با زیربنای حدود 8هزار متر شامل دو سالن سینمایی با ظرفیت 500 نفر و سالن همایش از دیگر فعالیت‌های حوزه هنری استان اصفهان است.
وی با بیان اینکه در حوزه کتاب از انتشار و رونمایی کتاب سال گرافیک برای نخستین بار در اصفهان خبر داد و  بیان داشت: به علت تعدد آثار در رشته گرافیک و نیز تشویق و ترغیب علاقه‌مندان به این رشته اقدام به انتشار کتاب سال گرافیک کرده‌ایم.
سیدین‌نیا گفت: انتشار کتاب «نقاشان معاصر اصفهان»، در یک هزار و 500 نسخه شامل 120 اثر از نقاشان معاصر اصفهان (آثار ارائه شده در نمایشگاه نقاشان معاصر اصفهان در گالری صبای تهران) از انتشارات این سازمان در زمینه هنرهای تجسمی است.
وی در ادامه اضافه کرد: از آثار جدید دیگر می‌توان در حوزه دفاع مقدس به کتاب «من از پرواز بهشت پرتاب شده‌ام»، در نگارگری به کتاب زندگی میرزا آقای امامی با مقدمه‌های استاد فرشچیان و آیدین آغداشلو اشاره کرد و کتاب «بی تشریفات (چت با خدا)» در 10 جلد، نوشته عبدالکریم شمشیری (استاد قرآن) است که به تازگی منتشر شده است.
رئیس حوزه هنری استان اصفهان بیان داشت: تولید تور مجازی میدان امام اصفهان، تولید فیلم سینمایی «نقش فرش» با موضوع اصفهان و با مضمونی دینی به کارگردانی مجتبی راعی در سال جاری، تولید فیلم مستند داستانی «راز ماندگاری» به کارگردانی خشایار محمود آبادی (روایت اصفهان و اماکن تاریخی)، آغاز مطالعات طرح شهر هنر (ارگ هنر) به عنوان مجموعه بزرگ پژوهشی، تحقیقاتی، تولیدی در زمینی به مساحت 200 هکتار مترمربع و از پروژه‌های در دست اقدام حوزه هنری استان اصفهان است.
وی تاکید کرد: از استفاده 8 هزار نفر از هنرجویان در تابستان امسال از بخش آموزش حوزه هنری استان اصفهان  استفاده کرده‌اند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول