اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فراق یار/47

نوه امام: صالحان استضعاف را از جامعه ریشه‌کن می‌کنند

خبرگزاری فارس: تولیت آستان امام خمینی (ره) گفت: ممکن است در جامعه مستضعفان تربیتی و سیاسی وجود داشته باشند اما در فرهنگ امیرالمومنین (ع) و امام (ره) حاکمیت از آن صالحان است زیرا وظیفه دارند استضعاف را در جامعه ریشه‌کن کنند.

نوه امام: صالحان استضعاف را از جامعه ریشه‌کن می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که با حضور میلیونی عاشقان امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی در حال برگزاری بود، اظهار داشت: در روز سالگرد امام (ره) و در کنار مرقد ایشان باید از امام سخن گفت.

نوه امام خمینی (ره) افزود: حضرت ابراهیم (ع) بنابر نص قرآن دعایی دارند که می‌فرمایند «خداوند به من حکم عطا کن و مرا از صالحین قرار بده و برای من لسان صدیقی در میان آیندگان قرار بده.»

وی در ارتباط با مراد از لسان صدق در این آیه گفت: برخی گفته‌اند مراد حضرت ابراهیم (ع) این است که نام نیک ایشان را در میان آیندگان قرار دهد. در تفسیر دیگری است که آنچه حضرت آورده این است که به‌طور مستمر در نسل‌های بعد هم تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام خمینی ادامه داد: کسی که همراه با یک پیام بر یک ملتی نازل می‌شود، از خداوند تقاضا می‌کند این پیام به‌طور مستمر در میان آیندگان باقی بماند.

تولیت آستان امام خمینی (ره) زندگی حضرت علی (ع) را از مصادیق آیات الهی دانست و یادآور شد: همه ما زندگی حضرت علی (ع) را می‌دانیم که ایشان یکی از مصادیق این آیه الهی است. در روزگار خودمان وقتی زندگی امام (ره) را می‌بینیم ایشان هم یکی از مصادیق این آیه هستند.

وی زندگی امام خمینی (ره) در روزگار خودمان را یکی از مصادیق این آیه خواند و تاکید کرد: امروز روز ارتحال امام عظیم‌الشان است. امام (ره) امروز در میان ما نیستند. امام بی‌شک یکی از مصادیق بارز دعای حضرت ابراهیم (ع) هستند.

سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: این دعا یک درس بزرگی است و دو صفت را به همراه آورده است، نخست اینکه دادن حکم و حکمت و حکومت و دیگر صالحین است. بنابراین حکم و حکمت و حکومت از آن صالحین است.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم اندیشه متعالی امام چگونه در آن زمان درخشید و این دو صفت محقق شد.

حاکمیت در فرهنگ امام از آن صالحان است

تولیت آستان امام خمینی (ره) عنوان کرد: وقتی صالحان می‌آیند تمام دنیا هم دست به دست هم دهند نمی‌توانند آنها را ذلیل کنند و آنها برای همیشه تاریخ عزیز خواهند ماند و پیامشان در میان آیندگان تداوم خواهد یافت.

سید حسن خمینی با بیان اینکه چرا باید صالحان در امور تصدی حکم کنند و بر مسند حکومت بنشینند، عنوان کرد: مستضعف در اسلام یعنی کسی که جامعه باید همراه او باشد و اگر کسی ضعیف شد، همه باید همراه او باشند و دستش را بگیرند.

تولیت آستان امام خمینی (ره) اظهار داشت: در فرهنگ امام حاکمیت از آن صالحین است چون وظیفه دارند استضعاف را از میان ببرند.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مستضعف در فرهنگ امام بار معنایی بسیار دارد و تنها یک واژه نیست و بلکه فرا‌تر از یک واژه است.

سید حسن خمینی با اشاره به اینکه استضعاف فقط یک واژه اقتصادی نیست، بیان داشت: ممکن است استضعاف فرهنگی باشد و مستضعفان فرهنگی کسانی هستند که در حوزه فرهنگی دستشان از آنچه باید برسد کوتاه است.

وی ادامه داد: ممکن است در جامعه مستضعفان تربیتی و سیاسی وجود داشته باشند اما در فرهنگ امیرالمومنین (ع) و امام (ره) حاکمیت از آن صالحان است زیرا وظیفه دارند استضعاف را در جامعه ریشه‌کن کنند.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول