اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج:

دانشگاه یاسوج دانشجوی دکتری در گرایش‌ آنالیز و جبر جذب می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج از جذب دانشجو در مقطع دکتری در دو گرایش آنالیز و جبر از مهرماه سال جاری در این دانشکده خبر داد.

دانشگاه یاسوج دانشجوی دکتری در گرایش‌ آنالیز و جبر جذب می‌کند

علی کشکولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج از سطح علمی بالایی برخوردار است به‌گونه‌ای که این دانشکده تنها دانشکده‌ای است که در این استان دانشجوی دکتری تربیت می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج اضافه کرد: توسعه کمی و کیفی رشته‌ها و تاسیس رشته‌های جدید از سیاست‌های کلان دانشگاه یاسوج بوده که به تبع آن این دانشکده نیز اقدام به ایجاد برخی رشته‌های جدید کرده است.

وی از تاسیس رشته ریاضی در گرایش‌های آنالیز و جبر در مقطع دکتری خبر داد و بیان کرد: از مهرماه سال جاری در این گرایش‌ها دانشجو می‌پذیریم.

کشکولی ادامه داد: از ابتدای شروع ترم جدید 13 دانشجوی دکتری در رشته‌های ریاضی و در دو گرایش آنالیز و جبر مشغول به تحصیل می‌شوند.

*دانشکده علوم پایه در پنج گرایش دانشجوی دکتری دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج تصریح کرد: دانشکده علوم پایه با بهره‌گیری از توان علمی اعضای هیئت علمی تلاش دارد تا خدمات علمی مناسبی را به دانشجویان ارائه دهد.

وی تعداد رشته‌های مقطع دکتری را در دانشکده علوم پایه سه رشته عنوان کرد و گفت: در پنچ گرایش مختلف دانشجوی دکتری در این دانشکده تحصیل می‌کنند.

کشکولی رشته‌های فیزیک و شیمی را از رشته‌هایی اعلام کرد که اکنون در مقطع دکتری در این دانشکده تاسیس شدند و اضافه کرد: رشته ریاضی در گرایش آنالیز و جبر نیز از مهرماه اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر نقش دانشگاه‌ها در تربیت نیروهای متخصص گفت: دانشجویان امروز مدیران، محققین و آینده‌سازان این مرز و بوم هستند که اگر در محیطی مناسب به کسب دانش مورد علاقه خود بپردازند بدون شک منشأ تحول خواهند شد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سطح علمی و پژوهشی در این دانشکده مطلوب است، ابراز داشت: دانشکده علوم پایه تنها دانشکده دانشگاه یاسوج است که از وجود دانشیار برای تدریس بهره می‌برد.

رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه یاسوج در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موفقیت‌های علمی دو تن از دانشیاران این دانشکده اشاره کرد و یادآور شد: دکتر شکراللهی و دکتر قاعدی از این دانشکده در زمره یک درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفتند که این موضوع نشان از توان علمی و استعدادهای اعضای هیئت علمی در دانشگاه یاسوج است.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت از چهره‌های علمی و تقویت دانشگاه‌ها روند توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شتاب گیرد.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول