اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نمایشگاه کتاب تهران صورت گرفت

عرضه 60 عنوان از منشورات دانشگاه علوم اسلامی رضوی

خبرگزاری فارس: در نمایشگاه کتاب تهران بیش از 60 عنوان از منشورات دانشگاه علوم اسلامی رضوی عرضه شد.

عرضه 60 عنوان از منشورات دانشگاه علوم اسلامی رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، همه ساله اردیبهشت‌‌ماه برای افرادی که به دنبال مطالعه و به دست آوردن تازه‌های نشر هستند ایام مهم و ماندگاری است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال از 12 اردیبهشت‌ماه هم‌چون سال‌های گذشته در مصلای امام خمینی(ره) تهران در حال برگزاری است و 4 هزار ناشر از ایران و 77 کشور جهان با حدود 400 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارند.

آستان قدس رضوی هم که یکی از مهم‌ترین قطب‌های فرهنگی جهان اسلام می‌باشد با حضوری گسترده در این نمایشگاه دستاوردهای عظیم خود را در حوزه نشر در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار داده است.

دانشگاه علوم اسلامی رضوی به عنوان یکی از دو مرکز دانشگاهی آستان قدس رضوی نیز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.

به همین بهانه فرصتی دست داد تا مصاحبه‌ای را با علی جلاییان مدیر پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این ارتباط داشته باشیم.

دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای چندمین سال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده و امسال در چند بخش و چند غرفه حضور یافته است؟

دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای سیزدهمین سال است که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند و امسال در دو بخش دانشگاهی و عمومی و با دو غرفه شرکت کرده است.

چه محصولاتی در غرفه‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این دوره از نمایشگاه عرضه می‌شود؟

محصولات دانشگاه در این دوره از نمایشگاه شامل منشورات حوزه پژوهش دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مجلات علمی دانشگاه شامل (مجله علمی - پژوهشی آموزه‌های حقوق کیفری، قرآنی، فلسفی و فقه مدنی) و (مجله اندیشه حوزه) است که با توجه به شرکت منسجم مؤسسات آستان قدس رضوی در این نمایشگاه محصولات دانشگاه در غرفه آستان قدس رضوی در بخش عمومی واقع در شبستان اصلی و هم‌چنین غرفه اختصاصی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سالن 18 راهرو A غرفه شش (بخش دانشگاهی) نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مستقر و آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.

حضور در نمایشگاه در سال‌های گذشته چه دستاوردهایی برای دانشگاه داشته است؟

معرفی منشورات دانشگاه، آشنایی و ارتباط با دیگر ناشران از دست‌آوردهای حضور در نمایشگاه‌های کتاب طی چند سال گذشته بوده است که در حقیقت معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی به جامعه علمی کشور و پاسخ به نیاز علمی دانشجویان رشته الهیات و معارف اسلامی در مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری از مهم‌ترین اهداف شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است.

به ‌طور کلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در چه نمایشگاه‌هایی شرکت مستمر دارد؟

دانشگاه علوم اسلامی رضوی در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران، کتاب خراسان‌رضوی، نمایشگاه بین‌المللی قرآن (تهران - مشهد)، نمایشگاه مطبوعات و نمایشگاه هفته پژوهش حضور فعال و مستمر دارد.

کتابخانه دانشگاه علوم اسلامی رضوی تا چه حد از ظرفیت نمایشگاه کتاب تهران برای تکمیل کتب خود استفاده می‌کند؟

اکثر منابع مورد نیاز کتابخانه دانشگاه علوم اسلامی رضوی از نمایشگاه کتاب تهران تامین می‌شود که در سال گذشته 3 هزار و 500 جلد کتاب، 300 حلقه نرم‌افزار و لوح فشرده خریداری شد و در سال جاری هم برای خرید کتاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بودجه، اختصاص یافته است.

آیا دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم اسلامی رضوی در قالب تور فرهنگی به نمایشگاه اعزام می‌شوند؟

بله، همه ساله تعداد 40 نفر از دانشجویان و اساتید با هماهنگی معاونت فرهنگی دانشگاه در نمایشگاه شرکت می‌کنند.

نمایشگاه کتاب تهران تا چه حد می‌تواند از نظر محتوایی نیاز مخاطبان را برآورده کند؟

نمایشگاه کتاب تهران قطعاً در تامین کتب تخصصی و معرفی دستاوردهای علمی کشور سهم مهمی دارد و همه ‌ساله بهترین نتایج علمی کشور در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

آیا از کتب چاپ شده دانشگاه علوم اسلامی رضوی و اساتید و اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه در نمایشگاه عرضه می‌شود؟

بله، بیش از 60 عنوان از منشورات دانشگاه که حاصل تلاش اساتید و اعضای هیئت علمی است و پایان‌نامه‌های برتر دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی که به صورت کتاب توسط دانشگاه به چاپ رسیده است در نمایشگاه عرضه می‌شود.

چه پیشنهادی برای برگزار کنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دارید؟

با توجه به نیاز جامعه علمی و کتابخانه‌ها پیشنهاد می‌شود بعد از اتمام نمایشگاه جلسات آسیب‌شناسی متشکل از اساتید هیئت علمی و رؤسای کتابخانه‌های موسسات فرهنگی تشکیل شود که حل مشکلات را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول