اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی:

ناکارآمدی سیستم آموزشی بیکاری را تشدید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ناکارآمدی سیستم آموزشی در زمینه آموزش عملی به دانش‌آموزان و دانشجویان یکی از دلایل و عوامل رشد بیکاری در کشور است.

ناکارآمدی سیستم آموزشی بیکاری را تشدید می‌کند

سردار محمدرضا نقدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: لازم است در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیج سازندگی به میدان بیاید و با تعریف الگوهای اشتغالزایی برای کاهش بیکاری ایجاد شغل و درآمد تلاش کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج باید آمادگی ورود به میدان کار و اشتغالزایی را داشته باشد، افزود: اگر کارهای کوچک‌تر در سرفصل‌های مختلف به بسیج واگذار شود دولت فراغ بال، وقت و انرژی بیشتری برای رسیدن به کارهای بزرگ‌تر، مشکلات مردم و وظایف خود در قبال مردم خواهد داشت.

*سیستم آموزشی کشور ناکارآمد است

نقدی در ادامه گریزی به سیستم آموزشی کشور زد و گفت: سیستم آموزشی ما امروز در دانشگاه‌ها و مدارس ناکارآمد است و دانشجویان ما تنها درس تئوری می‌خوانند.

وی گفت: ‌یکی از دلایل افزایش بیکاری‌ها این است که فارغ‌التحصیل ما چون کار عملی بلد نیست به دنبال کار دولتی است و ظرفیت کار دولتی هم محدود و تقریبا اشباع شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه راهی نداریم جز اینکه آموزش‌های مهارتی را در جامعه رواج دهیم، اضافه کرد: بسیج در این زمینه نیز در کهگیلویه و بویراحمد به میدان بیاید و به کمک فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را در همه نقاط این استان گسترش دهد.

نقدی برای مثال به فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی ما حتی در مقطع دکتری به صورت عملیاتی یک عمل پیوند ساده را نمی‌دانند و بر آن مسلط نیستند.

وی بیان داشت:‌ باید دانشجو و دانش‌آموز ما با کار درگیر شود و در تخصصی که فرا آموخته وارد کارهای عملی شود و بداند که باید در جامعه چه کاری را انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: اعتبارات زیادی را دولت به‌عنوان تسهیلات اشتغالی تصویب و پرداخت کرده ولی متاسفانه به دلیل اینکه این تسهیلات در جای خود مصرف نشدند به بار ننشسته که لازم است این مسئله نیز مدیریت شود.

*با مدیریت مردمی می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم

نقدی با بیان این جملات که گاهی آدم گرسنه است و چیزی ندارد بخورد و گاهی هم آدم گرسنه است، چیزی هم برای خوردن دارد ولی نمی‌تواند چیزی بخورد، خاطرنشان کرد: در بیشتر نقاط کشور به‌ویژه در همین استان کهگیلویه و بویراحمد فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری برای کار و تولید و اشتغال وجود دارد به‌گونه‌ای که اصلا نباید شاهد چنین بیکاری در این استان باشیم ولی متاسفانه هنوز بهره لازم را از این فرصت‌ها نبرده‌ایم.

وی تاکید کرد: باید همه کار و تلاش کنیم و بسیج هم بیش از گذشته در این موضوع به میدان بیاید تا مشکلات بیکاری را برطرف کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین الگوی واگذاری کارها و مسئولیت‌ها را به مردم موفق دانست و تصریح کرد: بسیج امتداد مردمی همه کارها و وظایفی است که تک تک دستگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران به عهده دارند.

وی در پایان گفت: بسیج با اتکا به پشتوانه مردمی خود می‌تواند بسیاری از این مسائل و مشکلات را مدیریت کند و بر آن‌ها فائق آید.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول