اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

‌کارآمدترین نظام سیاسی در جهان‌، نظام مبتنی بر ولایت فقیه است‌

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی با نظریه‌پردازی بحث ولایت فقیه را به صحنه آورد و آن را تحقق عملی بخشید گفت: کارآمدترین نظام سیاسی در جهان، نظام مبتنی بر ولایت فقیه است.

‌کارآمدترین نظام سیاسی در جهان‌، نظام مبتنی بر ولایت فقیه است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی با بیان اینکه امام خمینی(ره) عارف برجسته، فیلسوف عظیم، شخصیت اصولی و مفسر برجسته قرآن بود اظهار کرد: ایشان در فضایل اخلاقی یک عارف به تمام معنا و بنده مخلص خدا بود که اخلاص ایشان، همچون دیگر زوایای شخصیتی آن بزرگوار هنوز هم برای ما ناشناخته باقی مانده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر اسلام بود افزود: این عالم ربانی در رویکرد نظام حکومتی تحول ایجاد کرد و با نظریه‌پردازی در این زمینه، مباحث مربوط به ولایت فقیه را به صحنه آورد و آن را تحقق عملی بخشید و نشان داد که کارآمدترین نظام سیاسی در جهان، نظام مبتنی بر ولایت فقیه است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره)، اندیشمندی جامع‌الشرایط بود تصریح کرد: پس از حکومت امام علی(ع) ما کسی را نداریم که چنین حقی به گردن جامعه اسلامی داشته باشد و به همین دلیل نیز در میان تمام پیروان ادیان آسمانی، امام یک چهره محبوب و شناخته شده است، ‌ضمن اینکه در جهان کنونی مشاهده می‌کنیم هر جا که سخن از امام(ره) به میان می‌آید توده‌های مردم به ایشان عشق می‌ورزند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اندیشه‌های امام خمینی(ره) گفت: نقشی که اندیشه‌های امام(ره) در تحولات جهانی داشت بسیار پررنگ بود، به طوری که ایشان تمام نظام سلطه و دشمنان اسلام را به چالش کشید و به همین دلیل دشمنان ما شروع به مخالفت و ضربه زدن به شخص امام(ره) و اندیشه‌های سیاسی و نظریه ولایت فقیه ایشان کرده و با تمام قوا به میدان آمدند که البته به یاری خدا هیچ کاری از پیش نبرده و ناکام ماندند.

وی ادامه داد: البته ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم که اندیشه‌های امام (ره) که منجر به احیا اسلام و تشیع شد را تبیین و ترویج کرده و به دفاع از آنها بپردازیم.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول