اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شادگان:

وقایع تاریخی انقلاب استخراج و بازگو شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شادگان گفت: لازم است رویدادهای وقایع تاریخی انقلاب استخراج و بازگو شود تا همگان به اهمیت و پیام‌های وقایع تاریخی و سرنوشت‌ساز پی ببرند.

وقایع تاریخی انقلاب استخراج و بازگو شود

سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان با اشاره به سالروز قیام 15 خرداد اظهار کرد: قیام 15 خرداد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) است.

وی با اشاره به گوشه‌ای از جزئیات این حادثه افزود: در سحرگاه 15 خرداد 1342، عوامل رژیم شاه به خانه ساده و بی‌آلایش حضرت امام خمینی(ره) در قم یورش برده و امام را که روز پیش از آن در روز عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه قم سخنرانی کوبنده‌ای داشت ‌دستگیر و به زندان منتقل کردند.

فرماندار شادگان تصریح کرد: جریان 15 خرداد هر چند ظاهراً با سرکوب خونین به نفع شاه تمام شد اما در حقیقت ماهیت رژیم ستمشاهی را بیش از پیش برای همگان آشکار کرد و نقطه آغازی برای طوفان عظیم انقلاب اسلامی شد که ظرف 15 سال با مجاهدت و ایثار و جانبازی عده زیادی از حق‌طلبان و مجاهدان راه خدا به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: این قیام، یکی از برهه‏های حساس تاریخ ایران است که تمام توده‏های مردم در آن شرکت داشتند و دامنه‏ وسعت آن، تمام شهرهای کشور را در بر گرفت.

فیوضی با اشاره به اینکه این حرکت اولین حرکت عمومی بود که علیه رژیم شاه صورت گرفت، خاطر نشان کرد: در نهضت ملی شدن نفت، شهرهای کمی تحت تأثیر آن بودند، ولی یکی از خصیصه‏های جنبش 15 خرداد همان چند شهری بودن این جنبش است.

وی گفت: نیروهای مردمی و توده‏های به پا خاسته، به رهبری روحانیت و در رأس آنها حضرت امام خمینی(ره)، قدرت خودشان را به رژیم نشان داده و از نیروی نهفته در بطن جامعه، آنها را آگاه کردند.

فرماندار شادگان در ادامه عنوان کرد: این قیام از ریشه‌ها و زمینه‌هایی برخوردار است که لازم است به آن توجه شود.

وی در پایان تأکید کرد: لازم است رویدادهای وقایع تاریخی انقلاب استخراج و بازگو شود تا همگان به اهمیت و پیام‌های وقایع تاریخی و سرنوشت‌ساز پی ببرند.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول