اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه سپاه آبیک:

مسئولان سفیران اقامه نماز در ادارات باشند

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آبیک گفت: مسئولان باید سفیران و پیشگام اقامه نماز در ادارات باشند.

مسئولان سفیران اقامه نماز در ادارات باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، رضا اسفندیاری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: طبق نص صریح قرآن کریم حاکمان و مسئولان جامعه اسلامی باید نماز را برپا دارند که متأسفانه د‌ر برخی از ادارات این فریضه الهی به طور ساختاری جزء برنامه‌هایشان شده است و در بعضی از ادارات حضور پرسنلشان پررنگ و در بعضی دیگر کم‌رنگ بوده که وجود نمازخانه‌ها در فضای نامناسب ادارات بر کم‌رنگ بودن و غربت نماز می‌افزاید.

وی با بیان اینکه غربت نماز چه در بعد فردی و اجتماعی در جامعه احساس می‌شود، افزود: در شأن جامعه و حکومت اسلامی نیست که مسئولان در زمینه اقامه نماز کوتاهی کنند.

این مسئول ادامه داد: استفاده از ماه‌های خاص نظیر رجب، شعبان، ماه مبارک رمضان، محرم و صفر و یا ایام ولادت‌ها و شهاد‌ت‌های ائمه اطهار (ع) که تراکم جمعیت مردم در مساجد زیاد است، می‌تواند بهترین فرصت برای تبلیغات د‌ر زمینه نماز باشد و مردم را به سمت نماز سوق داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آبیک تصریح کرد: برای جذب جوانان به سمت مساجد باید هیئت امنای مساجد برخورد شایسته و مناسب با جوانان داشته باشند، لذا برخی از هیئت‌امنای مساجد به دلیل مکنت مالی عضو هیئت امنا شده‌اند که با روح نماز سنخیت و آشنایی ندارند که این امر نیز سبب دفع جوانان از مساجد شده که مصداق این امر وجود داشته است.

اسفندیاری خاطر‌نشان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ نماز مسئولان باید در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرستان آبیک تابلوهایی با عنوان نماز نصب کنند.

وی بر استفاده از ظرفیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک به عنوان حلقه مفقوده در اجرایی شدن اهداف ستاد اقامه نماز تأکید کرد و افزود: بازتاب و انعکاس حضور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف باید به مردم نشان داده شود که رسانه ملی باید در این زمینه با قدرت وارد شود.

این مسئول یادآور شد: نماز مغرب و عشاء در پارک مادر و بوستان شهید رجایی ماهانه یک بار اقامه می‌شود که این موضوع شایسته نیست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آبیک بر تبلیغ نماز به صورت بنر، بروشور، تراکت و پوستر و توزیع آن د‌ر منازل مسکونی و محل کسب از سوی مسئولان تأکید کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول