اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در میان خیل عظیم جمعیت

مردم بروجرد نماز مغرب و عشاء را کنار شهدا اقامه کردند

خبرگزاری فارس: شامگاه یک‌شنبه مردم بروجرد نماز مغرب و عشاء را کنار شهدا اقامه کردند.

مردم بروجرد نماز مغرب و عشاء را کنار شهدا اقامه کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، کاروان حامل پیکر پاک و مطهر 96 شهید گمنام دفاع مقدس شامگاه یک‌شنبه در میان خیل عظیم جمعیت و با برگزاری آیین‌های ویژه ادای احترام به این کبوتران خونین‌بال، از مقابل پادگان مهندسی بروجرد وارد شهرستان بروجرد شد.

این مراسم با حضور گسترده مردم و مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی از مقابل پادگان مهندسی آغاز شد و هم‌زمان با ورود کاروان، ادای احترام نظامی به شهدای دوران دفاع مقدس توسط یگان ویژه دژبان پادگان مهندسی بروجرد اجرا شد.

پیکر مطهر شهدای کاروان فرزندان روح‌الله پس از عبور از مقابل پادگان مهندسی بروجرد به سمت گلزار شهدای بروجرد حرکت کرد و در میان خیل عظیم جمعیت مردم پس از طی مسیرهای مشخص شده به سپاه ناحیه بروجرد انتقال داده شد.

ساعت‌ها بود که مردم منتظر بودند، منتظر آمدن مهمانانی که گمنام بودند اما مردم شور و اشتیاق زیادی برای استقبال از این مهمانان را داشتند.

ساعت 19 عصر کاروان 96 شهید گمنام به شهر شهیدپرور بروجرد رسید و حضور مردم اعم از بچه‌ها و مرد و زن و مخصوصاً جوانان در سن‌های مختلف نشان از این بود که همه شهدا را دوست دارند و می‌خواهند بگویند که راه آنها را ادامه می‌دهند.

در میان جمعیت مادری که چروک‌های دستانش نشان از الفتی دیرینه با کار و تلاش داشت و چهره‌ نورانی‌اش گویای ایمانی محکم بود، به خبرنگار فارس در بروجرد گفت: سال‌هاست گل‌های زیادی را می‌بویم تا گلم را پیدا کنم، اما با آمدن این کاروان احساس می‌کنم که فرزندم را پیدا کرده‌ام و خوشحالم از این که فرزندم در راه انقلاب و اسلام شهید شده است و می‌خواهد در حرم امام خمینی(ره) آرام بگیرد.

این مادر شهید از دلتنگی‌هایش گفت و آرام آرام بغض گلویش شکست و چشمانش بارانی شد و عکس فرزند شهیدش را در آغوش گرفته بود و همراه با این کاروان گریه و حرکت می‌کرد و می‌گفت که روزی که فرزندم از خانه خداحافظی کرد و رفت به من گفت که دعا کنم شهید شود و خوشحالم که فرزندم به آرزوی خودش رسید.

این مادر شهید ‌گفت: افتخارم در این دنیا این است که مادر شهید هستم.

مادر یک شهید گمنام در بروجرد در این مراسم به خبرنگار فارس گفت: انتظارم به سر رسید و احساس می‌کنم که فرزندم را در میان این شهدا پیدا کرده‌ام.

وی افزود: سال‌هاست که منتظر فرزندم هستم و امروز احساس کردم فرزندم میان این شهداست.

در میان جمعیت جوانان زیادی بودند که آرزوی شفاعت از این شهدا را داشتند و با آمدن به استقبال شهدا و همراهی آنان دیگر این شهدا گمنام نبودند و همه آنها خواهران و برادران شهدا بودند.

کاروان 96 شهید گمنام امشب در سپاه بروجرد مهمان این شهر هستند و برنامه‌هایی مانند قرائت زیارت عاشورا و نوحه‌خوانی از برنامه‌‌های شبی با شهداست.

پیکرهای پاک این شهیدان در قالب کاروان فرزندان روح‌الله در آغوش روح‌الله، با عبور از پنج استان و 19 نقطه میعادگاهی به حرم مطهر امام راحل انتقال داده می‌شوند.

کاروان 96 شهید گمنام دفاع مقدس فردا صبح با بدرقه مردم و مسئولان شهرستان بروجرد به سمت استان مرکزی حرکت می‌کند.

کاروان فرزندان روح‌الله سه روز مهمان استان لرستان بودند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول