اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان محلی

دانش‌آموزان برتر استثنایی کرمان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان محلی 155 رتبه برتر کشوری دانش‌آموزان استثنایی استان کرمان در مسابقات ورزشی و فرهنگی تابستان 90 تجلیل شدند.

دانش‌آموزان برتر استثنایی کرمان تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز دانش‌آموزان استثنایی استان کرمان که موفق به کسب 155 رتبه برتر در مسابقات ورزشی و فرهنگی تابستان 90 دانش‌آموزان استثنایی کشور شده بودند، تجلیل شدند.
محمود بنی‌اسد رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در این آیین اظهار داشت: نگاه آموزش و پرورش و اداره استثنایی در حوزه ورزش معلولان تنها ایجاد نشاط و شادابی و تقویت قوای جسمانی نیست بلکه بیشتر مسئله توانبخشی و بهبود را در این زمینه پیگیری می‌کنیم.
وی بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و کسب رتبه‌های برتر کشوری در درمان و بهبود مشکلات جسمی و روحی شرکت‌کننده‌ها بسیار مؤثر است.
بنی‌اسد افزود: بسیاری از دردها و رنج‌هایی که دانش‌آموزان استثنایی متحمل می‌شدند با ورزش به صورت حرفه‌ای و زیر نظر متخصصان برطرف شده است.
وی تصریح کرد: 17 تیم از استان کرمان با حضور 250 نفر در مسابقات فرهنگی و ورزشی تابستان 90 دانش‌آموزان استثنایی کشور شرکت کردند که موفق به کسب 155 رتبه برتر شدند.
بنی‌اسد عنوان کرد: از این تعداد 92 رتبه نخست، 43 رتبه دوم و 21 رتبه سوم است.
‌رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته از سال 85 در زمینه ورزش معلولان توانستیم کلاس‌های تقویتی را خارج از برنامه هفتگی برای دانش‌آموزان برگزار کنیم.
وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش استثنایی با هیئت‌های ورزشی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در کنار تحصیل دانش‌آموزان، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی را برگزار کنیم.
بنی‌اسد گفت: به تصویر کشیدن مراحل رشد دانش‌آموزان استثنایی و موفقیت‌های آنها در سطح کشور بهترین فیلم و برنامه می‌شود و باید دید که چگونه مربیان با تلاش ما، دانش‌آموزان را در راه موفقیت یاری کردند.
وی بیان داشت: درست است که دانش‌آموزان معلول قسمتی از سلامت خود را از دست داده‌اند، اما با همتی بلند که خداوند عنایت کرده، حمایت جدی مربیان و تقویت اعتماد به نفس دانش‌آموزان، وارد عرصه‌های مهم شده و مقام‌های برتر کسب کرده‌اند.
بنی‌اسد با تأکید بر پویایی همیشگی بیان کرد: نباید به وضع موجود قانع بود، پویایی و تکاپوی همیشگی برای برنامه‌ریزی و رسیدن به وضع مطلوب مدنظر باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول