اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خبر داد

آمادگی کامل برای پذیرایی از 4 هزار معتکف حرم مطهر رضوی

خبرگزاری فارس: معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از آمادگی کامل برای پذیرایی از 4 هزار نفر معتکف در حرم مطهر رضوی خبر داد.

آمادگی کامل برای پذیرایی از 4 هزار معتکف حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی ، محمود ممتاز اظهار داشت: مراسم اعتکاف امسال با حضور 4 هزار معتکف، در صحن و شبستان‌های مسجد جامع گوهرشاد برگزار می‌شود و 800 نفر از نیروهای معاونت اماکن‌ متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی به صورت شبانه‌روزی به معتکفان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی گفت: در سال جاری بیش از 93 هزار نفر متقاضی اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد اقدام به ثبت‌نام کردند که به قید قرعه 4 هزار نفر توفیق اعتکاف در جوار مضجع منور رضوی را یافتند.

وی گفت: در مراسم امسال 2 هزار نفر از مردان و 2 هزار نفر از زنان در اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد حضور خواهند یافت که از این تعداد 360 نفر نیز از اتباع خارجی هستند.

معاون اماکن متبرکه امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: مسقف کردن صحن مسجد جامع گوهرشاد، نظافت، شست‏وشو و مفروش نمودن طبقه منهای یک رواق امام خمینی(ره)، استقرار گلدان، نصب بنر و فضاسازی محیطی، پیش‌بینی تدارکات لازم برای استحمام و استقرار کلمن‌های آب سرد، پذیرایی با غذای گرم در افطار و سحر، استقرار لیوان یک‎بار مصرف و سطل غبار در محل‌های مورد نظر از اقداماتی است که برای رفاه حال معتکفان انجام شده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از حضور هفت پایگاه اولیه برای تحویل کارت اعتکاف به ثبت‌نام‌کنندگان خبر داد و اظهار داشت: از ساعت 20 تا 23روز 14 خرداد(آغاز ایام‌البیض) 280 نفر بسیج شده‌اند تا اقدامات بازرسی، هدایت و راهنمایی، کمک به حمل و نقل وسایل مجاز معتکفان، آمارگیری از اتوبوس‌ها و معتکفان، کنترل و مطابقت کارت‌های شناسایی در ابتدای زیرگذر به سرعت انجام پذیرد.

محمود ممتاز با اشاره به راه‌اندازی 20 دستگاه سیستم رایانه کنترل در مدخل صحن جامع رضوی و رواق مبارکه دارالنور گفت: با راه‌اندازی این دستگاه‌ها از ورود افراد غیر ثبت‌نامی و زائران برای معتکف‌شدن ممانعت به عمل ‌می‌آید.

وی افزود: استقرار دو پایگاه ویژه اورژانس ویژه خواهران و برادران و مرکز پاسخگویی به سئوالات در رابطه با امور اجرایی و خدماتی از دیگر اقداماتی است که برای این ایام دیده شده است.

وی در پایان با اعلام اینکه از پنج ماه قبل برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی آغاز شده، بیان داشت: مسیرهای تردد به روضه منوره از حدفاصل بست شیخ بهایی و صحن آزادی برای بهره‌مندی زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) باز خواهد بود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول