اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل خبر داد

آمادگی 12 مسجد آمل برای اعتکاف

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل از آمادگی 12 مسجد بخش‌های شهری و روستایی این شهرستان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

آمادگی 12 مسجد آمل برای اعتکاف

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام محمد قنبری صبح امروز در جمع اعضای ستاد اعتکاف این شهرستان با اعلام اینکه اعتکاف یکی از فیوضات معنوی خاص خداوند است که در ایام‌البیض به بندگان اهدا می‌شود، ابراز داشت: این مراسم از روز ولادت امام علی(ع) در ماه مبارک رجب آغاز شده و به مدت سه روز ادامه می‌یابد و در آن بندگان خداوند با روزه‌داری به طاعت و بندگی می‌پردازند.

وی با تاکید اینکه این مراسم معنوی می‌تواند نقش زیادی در زندگی فردی، معنوی و اجتماعی افراد داشته باشد، متذکر شد: این حرکت گروهی عبادی می‌تواند در عصر تهاجم و ناتو فرهنگی ضربه محکمی به بدنه دشمنان باشد.

قنبری با اشاره به نفوذ فرهنگ بیگانه و نقش مخرب آنها از طریق اینترنت و ماهواره، حضور نسل جوان و حتی نونهالان را در این مراسم عبادی و معنوی بسیار گسترده و چشمگیر دانست و بیان داشت: در مقابل هیئت‌های امنا در مساجد، حسینیه‏ها و تکایا این شهرستان برای برگزاری مراسم اعتکاف با شور و نشاط خاصی وارد می‌شوند و امسال نیز حضور پرشور مردم را در این مراسم معنوی پیش‌بینی می‌کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان اینکه 13 مسجد شهری و روستایی آمل در سال گذشته میزبان معتکفان بود، گفت: در سال 90 یک هزار و 636 معتکف برادر و خواهر در این شهرستان حضور داشته که 40 درصد آنها برادر و 60 درصد آنها نیز خواهر بودند.

قنبری در نگاه آماری به وضعیت سنی معتکفان سال گذشته 50 درصد آنها را در سنین زیر 35 سال دانست و ادامه داد: حدود 45 درصد از معتکفان ما در سال گذشته برای نخستین بار در این مراسم شرکت داشتند.

وی با اعلام اینکه امسال نیز 12 مسجد بخش شهری و روستایی این شهرستان از معتکفان میزبانی می‌کنند، گفت: پنج مسجد این شهرستان به معتکفان برادر اختصاص یافته و هفت مسجد دیگر نیز به خواهران تعلق دارد.

این مسئول با اعلام اینکه 9 مسجد در بخش شهری برای معتکفان در نظر گرفته شد، عنوان کرد: تعداد سه مسجد بخش روستایی در روستاهای آهنگرکلا، رشکلا و عالیکلا از معتکفان پذیرایی می‌کنند.

قنبری یادآور شد: با توجه به آغاز فصل امتحانات در مدارس راهنمایی، متوسطه و دانشگاه‌ها جوانان و نوجوانان زیادی برای شرکت در این مراسم معنوی اعلام حضور کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل اذعان داشت: در برنامه‌های جنبی فرهنگی این مراسم، برپایی جشن ولادت امام علی(ع) و شهادت حضرت زینب(س)، اعزام روحانی در مساجد، روخوانی و روان‌خوانی دسته جمعی قرآن کریم، برگزاری محافل و حلقه‌های سیاسی و فرهنگی با حضور اساتید نامی این شهرستان، مسابقات فرهنگی و اعتقادی، خاطره‌نویسی و مقاله نویسی، جلسات پرسش و پاسخ به شبهات دینی و مسائل شرعی برای استفاده بهتر معتکفان گنجانده شده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول