اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

امام توانست عزت را در بین مسلمانان رواج دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان گفت: امام خمینی توانست عزت را در بین مسلمانان رواج دهد.

امام توانست عزت را در بین مسلمانان رواج دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: امام خمینی(ره) توانست با اجرایی کردن احکام اسلامی و به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های بالای دین مبین اسلام در اداره یک جامعه سایر مکاتب بشری و مادی را به انزوا برده و نظام اسلامی را به‌عنوان تنها حکومت مقبول درگاه الهی به جهانیان عرضه کند.

وی از کمونیسم به‌عنوان نمونه‌ای از مکاتبی که توسط امام راحل به چالش کشیده شد نام برد و گفت: امام خمینی(ره) با تحقیر این ابرقدرت‌ها یک نوع نشاط اجتماعی به جامعه اسلامی تزریق کرد و حقانیت مبانی اسلام را در برابر سایر تفکرات به اثبات رسانید. 

امام جمعه موقت کاشان از تقویت «خودباوری به جای خودباختگی» به‌عنوان اقدام دیگر بنیانگذار انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: امام توانست یک روحیه عزت اسلامی را در بین مسلمانان رواج دهد، روحیه‌ای که پس از گذشت چندین سال از رحلت ایشان در منطقه در قالب بیداری اسلامی شاهد آن هستیم.

اسماعیلی همچنین «افشای استراتژی دشمن» را سیلی محکم حضرت روح‌الله به‌صورت استعمار توصیف کرد و گفت: امام خمینی(ره) به دلیل اینکه در دشمن‌شناسی آگاه بود تمام نقشه‌ها و توطئه‌هایی که دشمنان روی آن سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده بودند و با درایت برملا می‌کرد و آنان را در رسیدن به مقاصد خود ناکام می‌گذاشت.

وی از موضع‌گیری صریح و بدون ترس به‌عنوان ویژگی برجسته دیگر رهبر کبیر انقلاب اسلامی نام برد و از موضع‌گیری در برابر آمریکا و مسئله سلمان رشدی و صدور فتوای ارتداد وی به‌عنوان نمونه‌های این ویژگی امام خمینی(ره) یاد کرد.

خطیب نماز جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله سوریه نیز پرداخت و گفت: بحران‌سازی اخیر غرب و ایادی آن در سوریه در ادامه سیاست‌های فشار علیه دولت بشار اسد و در جهت حذف این جبهه مقاومت است.

اسماعیلی با محکوم کردن کشتار وحشیانه مسلمانان سوری در منطقه حوله، آن را اقدامی تروریستی قلمداد کرد و یادآور شد: اجرای این کشتار و منتسب کردن آن به شکلی نابخردانه به دولت سوریه صحنه‌سازی است که از سوی غرب جهت فشار بر دولت بشار اسد صورت می‌گیرد.    

این مسئول خطاب به دولت غربی گفت: با این کارها نمی‌توانید از متلاشی شدن رژیم صهیونیستی جلوگیری کنید چراکه دست‌های این رژیم خبیث آنقدر به خون مسلمانان منطقه آلوده شده و خشم آنان آنچنان اوج گرفته که نمی‌توانند حتی خواب راحتی داشته باشند.  

امام جمعه موقت کاشان با قدردانی از حضور بی‌نظیر مردم این شهرستان در مراسم استقبال از شهدای گمنام، آن‌ها را از سرمایه‌ها و برکات معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی همچنین با تبریک میلاد حضرت امام جواد(ع) و مولای متقیان(ع) همگان را به بهره‌گیری از ایام مبارک ماه رجب توصیه کرد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول