اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان با اشاره به انتخابات مصر:

"احمد شفیق" تفاوتی با مبارک ندارد/ مردم مصر نگذارند انقلابشان منحرف شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمنان با اشاره به انتخابات مصر و اوج‏گیری رقابت میان کاندیداهای مطرح تأکید کرد: "احمد شفیق" تفاوتی با "حسنی مبارک" ندارد و مردم مصر نباید بگذارند انقلابشان منحرف شود.

"احمد شفیق" تفاوتی با مبارک ندارد/ مردم مصر نگذارند انقلابشان منحرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏های آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم در مسجد امام این شهر برگزار شد، به انتخابات کشور مصر و لزوم هوشیاری مردم در قبال تحرکات خارجی اشاره کرد.

وی بیان داشت: در برهه کنونی، به وضوح شاهد توطئه‏های سعودی‏های عربستان و برخی دیگر از کشورهای غربی در انتخابات کشور مصر هستیم و این می‏طلبد که مردم و انقلابیان مصری بیشتر حواسشان را جمع کنند و مراقب اوضاع باشند.

امام جمعه سمنان با به کار بردن این عبارت که "احمد شفیق در حقیقت جلد دوم مبارک است"، ادامه داد: مردم آزادی‏خواه مصر و انقلابیان این کشور که رنج‏های بسیاری برای به نتیجه رسیدن انقلابشان کشیده‏اند، هرگز نباید زیر بار بروند.

شاهچراغی تصریح کرد: مردم مصر نباید بگذارند که انقلاب آنها با ورود افرادی هم‌چون شفیق به بیراهه کشیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سخنان نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه سمنان در حالی مطرح می‏شود که در روزهای اخیر در خبرها داشتیم که میلیون‏ها مصری علیه شفیق تظاهرات کردند.

شبکه خبری العالم گزارش داد: گروهی از جریان‏ها و جنبش‏های انقلابی و تظاهر کنندگان مصری در میدان التحریر شهر قاهره خواهان برگزاری تظاهرات میلیونی علیه احمد شفیق، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و از سران رژیم سابق مصر شدند.

گروهی از تشکل‏های انقلابی مصر از مردم درخواست کردند که در تظاهراتی میلیونی، برای تأکید بر لزوم عزل احمد شفیق شرکت کنند.

رئیس حزب جدید کار مصر نیز در گفت‏وگو با العالم، کمیسیون عالی انتخابات را به تقلب در آرای مردم و فراهم کردن فرصت بازگشت عناصر رژیم سابق به عرصه قدرت متهم کرد.

مجدی حسین گفت: بازگشت احمد شفیق، لکه ننگین و خنجری در پهلوی انقلاب به شمار می‏آید و باید قانون منع مشارکت عناصر رژیم سابق تصویب شده در پارلمان مصر اجرا شود.

به گزارش فارس و براساس آمارهای رسمی اعلام شده، "محمد مُرسی" نامزد گروه اخوان‌المسلمین و "احمد شفیق" به ترتیب در دور اول انتخابات جایگاه‏های اول و دوم را از آن خود کردند و قرار است در دور دوم با هم به رقابت بپردازند.

* توطئه استکبار در شعله‏ور ساختن آتش اغتشاشات در سوریه

نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود، به ارزیابی تحولات سیاسی اخیر در منطقه خاورمیانه و به ویژه کشور دوست و همسایه، سوریه پرداخت.

شاهچراغی در این زمینه توطئه همیشگی استکبار و کشورهای غربی را در به راه انداختن اعتراضات عمومی علیه دولت و شعله‏ور ساختن آتش اغتشاشات در سوریه یادآور شد.

وی با بیان اینکه مخالفان دولت و ملت سوریه در برهه کنونی به هر دری می‏زنند تا دولت "بشار اسد" را از قدرت ساقط کرده و فرد مورد نظر خود را به جای او بنشانند، اظهار کرد: غرب و دنیای استکبار هرگز دست از سر کشورهای اسلامی و به ویژه دوستان انقلاب اسلامی ایران برنمی‏دارد.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری اهداف مخالفان دولت و ملت سوریه را برای به آشوب کشاندن این کشور بسیار شیطانی توصیف کرد.

شاهچراغی اضافه کرد: آنها در هدف‏گذاری‏های خود، سه برنامه اصلی را طرح‏ریزی کرده‏اند که شامل "انتقام‏گیری از مقاومت حزب‏الله"، "شکستن مقاومت فلسطینیان" و "آسیب‏ رساندن به جمهوری اسلامی" است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سخنان نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه سمنان درباره تحولات کشور سوریه، سخنان چند روز گذشته بشار اسد، رئیس‌ جمهوری سوریه را به یاد می‏آورد.

رئیس‌ جمهور سوریه روز 16 می امسال در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی "راسیا-24"، آشوب در کشورش را دامن‏گیر کشورهایی دانست که آن را در سوریه ایجاد می‌کنند.

اسد با بیان اینکه جنگ کنونی علیه سوریه "جنگ نفت و گاز است"، گفت: مزدوران خارجی با پول و سلاح برخی کشورها در سوریه در حال جنگ هستند.

رئیس‌ جمهوری سوریه اعلام کرد: دولت سوریه حاضر است به جهان ثابت کند که مزدوران خارجی در حال جنگ با این کشور هستند، در سوریه مزدوران خارجی دیده می‏شوند که خیلی از آنان اتباع کشورهای عربی هستند، آنها پول و سلاح را از خارج دریافت می‌کنند، برخی از آنها زنده مانده‌اند، ما آنها را دستگیر کرده و قصد داریم به جهانیان نشان دهیم.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول