اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی گرمی:

تفاخر بدترین مدل مصرف‌گرایی در جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی گفت: تفاخر و چشم و هم‌چشمی بدترین مدل مصرف‌گرایی در نظام اسلامی است چراکه چنین گرایشی توجیه اقتصادی و عقلانی ندارد.

تفاخر بدترین مدل مصرف‌گرایی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی عصر امروز در نشست کمسیون مقابله با کالا و ارز قاچاق در گرمی اظهار داشت: در یک شیوه و بدعت غلط بسیاری از خانواده‌ها در رقابت برقراری امکانات و رفاه اجتماعی گرفتار تفاخر و نوعی دیدگاه ظاهری شدند که اگر به شکل درست اصلاح نشود مصرف‌گرایی بیهوده پایه‌های حکومت اسلامی را متزلزل می‌کند.

وی با بیان اینکه در دین اسلام همه مسلمانان به امر صرفه‌جویی در مصرف و درست مصرف کردن تمام منابع و مواهب خدادادی توصیه شده‌اند، تصریح کرد: اگر شیوه غلط به مصرف‌گرایی با گرایش مصرف کالاهای خارجی همراه شود در حقیقت بزرگ‌ترین ضربه به پیکره اقتصادی و تولیدی جامعه وارد شده و دیگر نمی‌توان جلوی تفکر غلط و اندیشه کج را در این زمینه گرفت.

موسوی خاطرنشان کرد: در سال تولید ملی با تاکید مقام معظم رهبری باید بیشترین اهتمام ما به مصرف درست و عاقلانه کالاهای داخلی و جلوگیری از مصرف بیهوده و ریخت و پاش‌های نابجا باشد چراکه در سال تولید ملی برای رسیدن به جایگاه مطلوب کار و سرمایه ایرانی باید از هر نگرش سودجویانه برحذر بود.

این مسئول اضافه کرد: در تکمیل چرخه شعار سال به ویژه جهاد اقتصادی ما به افزایش تولید، بهره‌وری با تکیه بر کار و سرمایه ایرانی نیاز داریم تا در یک جهاد واقعی بتوانیم جامعه اسلامی را به مرز استقلال و خوداتکایی واقعی سوق دهیم.

وی بیان کرد: مردم ایران مردم روشن و دارای دیدگاه‌های با ارزش اقتصادی هستند که می‌توان با تکیه بر اصولی همچون دوری از تبذیر و مصرف‌گرایی می‌توان به اهداف حقیقی در سال تولید ملی رسید.

به گزارش فارس، رئیس تبلیغات اسلامی گرمی ادامه داد: حمایت از تولید ملی با آن که توسعه همه‌جانبه کشور را به دنبال دارد سبب عزت جامعه اسلامی شده و یک سد نفوذناپذیری را در برابر اندیشه استعمار و استکبار فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول