اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

امام جواد برای هدایت جوانان برگزیده شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: جوادالائمه (ع) در سن پایین به امامت برگزیده شد تا روشنگر راه جوانان تمام اعصار و دوران‌ها باشد.

امام جواد برای هدایت جوانان برگزیده شد
آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز به‌مناسبت سالروز شاهدت امام جواد (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: اساسا هر انسانی به لحاظ عاطفی می‌تواند از هم‌سالان خود الگوپذیری کند به عنوان مثال جوان از جوان و پیر از پیر و از آنجا که جوادالائمه(ع) جوانترین امام بود جوان‌ها می‌توانند از مدل‌ها، سیاست‌ها، معنویات و اخلاق وی الگو پذیری کنند و او را حس کنند و شخصیت ایشان را در زندگی خود بکار گیرند و تمام اعصار را تحت تاثیر قرار دهند.
وی افزود: امام محمد تقی (ع) علی‌رغم عمر کوتاه خود و درحالیکه تحت مراقبت سه هفته‌ای طاغوت زمان بود با منطق پاکی که داشت مشمول فضل الهی قرار گرفت و برای نشر معارف اسلام برگزیده شد.
امام جمعه آبادان تصریح کرد: اگر چه امت اسلام در آن زمان از برکات امام به نحو کامل منتفع نمی‌شدند اما آن حضرت با انوار متبرک وجودش امت اسلامی را تحت رهبری خود قرار داده بود.
محمدی اصفهانی خاطرنشان کرد: وی دارای القابی همچون تقی، جواد، مرتضی، مختار و متوکل علی‌الله و با تقواترین مردم زمان خود بود که بر تمام خلایق برتری داشت.
وی گفت: خداوند ایشان را از سن کودکی به امامت برگزید و علوم اولین و آخرین را در قلب کوچک آن حضرت قرار داد. جوادالائمه (ع) در آن سن کم و عمر کوتاه خود درخششی داشت که به طور مستقیم و غیرمستقیم مردم را تحت تاثیر خود قرار می‌داد.
امام جمعه آبادان تصریح کرد: گاهی عوامل طاغوت توانسته بودند در زندگی شخصی، خانوادگی و زناشوئی ائمه نفوذ کنند و به طور نمونه در زندگی امام حسن مجتبی(ع) این مسأله از طریق نفوذ بر روی همسر امام رخ داد که توانستند آن حضرت را مسموم کنند.
محمدی اصفهانی ادامه داد: دردناک‌ترین نوع مرگ نفوذ دشمن در زندگی زناشویی است که در خصوص امام جواد (ع) نیز همین حادثه رخ داد و از طریق همسرش مسموم شد.
وی با بیان این مطلب که امامت همواره روشن‌گر زندگی بشری است و در همه اعصار انسان‌ها را به سمت نور و توحید می‌خواند گفت: امام در هر عصری عامل عزت و افتخار هر جامعه‌ای است و به همین دلیل مستکبران در همه اعصار بیشترین طراحی و برنامه‌ریزی را علیه امام عصر خود ترتیب می‌دهند که در حضور امام جواد(ع) نیز همین مکرها و حیله‌ها استفاده شد و شمع وجودی جامعه اسلامی آن عصر را خاموش کرد.
امام جمعه آبادان در خصوص آثار فکرى‌ و روایاتى‌ که‌ از آن‌ حضرت‌ نقل‌ شده‌ و مسائلى‌ را که‌ آن‌ امام‌ پاسخ‌ گفته‌ و کلماتى‌ که‌ از آن‌ حضرت‌ بر جاى‌ مانده‌ تصریح کرد: این آثار تا ابد زینت‌بخش‌ صفحات‌ تاریخ‌ اسلام‌ است‌.
محمدی اصفهانی در ادامه با اشاره به زندگی امامان و شیوه آنها در رهبری امت خاطرنشان کرد: امامان با بهره‌مندی از علوم و معارف ناب توحیدی و دریافت حقایق از عوالم بالا در صحنه‌های مختلف، گوشه‌هایی از اقیانوس نامتناهی علم و حکمت خویش را در زندگی سراسر رحمت خویش به نمایش گذاشته‌اند.
انتهای پیام/غ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول