اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تایباد:

گوهر وجودى امام جواد در بین مردم کمتر شناخته شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تایباد گفت: گوهر وجودى امام جواد (ع) در بین مردم کمتر شناخته ‏شده است.

گوهر وجودى امام جواد در بین مردم کمتر شناخته شده است
حجت‌الاسلام محمد محدثی در آستانه سالروز شهادت حضرت جوادالائمه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: یکى از القاب آن حضرت تقى‏ است و این به خاطره ‏جلوه و ظهور خاصى است که تقواى الهى آن امام همام در اجتماع ‏آن روز کرده و جهانى از پاکى و عفاف و تقوا را فرا راه‏ دیدگان قرار داده بود.
امام جمعه تایباد تصریح کرد: لقب دیگر این امام بزرگوار جواد است و این لقب را از لحاظ جود، احسان و بخشش به ایشان نسبت داده شده است.
وی افزود: عامل شهادت امام جواد (ع) را مى‏توان حضور قوى و کارآمد حضرت در صحنه‏هاى علمى و برترى دانش آن حضرت برشمرد زیرا که‏ این امر ناتوانى خلیفه را در مقابل امام جواد (ع) که بسیارى ‏خلافت را حق آنان مى‏دانستند به نمایش مى‏گذاشت.
‌امام جمعه تایباد بیان کرد: ایشان ضعف بنیه علمى‏ دانشمندان دربارى را هر چه بیشتر آشکار مى‏ساختند.
محدثی خاطر‌نشان کرد: شهادت پیشواى نهم حضرت جواد الائمه (ع) در روز آخر ماه ذى‏قعده در شهر بغداد، سال 220 اتفاق افتاد، آن بزرگوار در سن 25 سالگى توسط طاغوت زمان خویش‏ مسموم شدند.
امام جمعه تایباد اظهار کرد: با اینکه ما شیعیان معتقدیم ‏ائمه (ع)، نور واحدند، کلامشان نور است و همه از چشمه فیاض حق استفاده‏ مى‏کنند به نظر مى‏رسد نمایاندن چهره واقعى این سه امام بزرگوار مى‏تواند خدمتى ‏شایان به شمار آید.
محدثی افزود: هیچ یک از جهات یاد شده در زندگى سایر ائمه ‏در حیات این امام بزرگوار، وجود نداشت ‏به همین دلیل چهره والاى آنها ناشناخته‏ ماند و بعد از هزار و 200 سال همچنان هاله‏اى از غربت ‏بر چهره آنان سایه ‏افکنده است و تنها کلیاتى که از آیات قرآن و احادیث و برخى زیارات مانند زیارت ‏جامعه کبیره، استفاده مى‏شود مبین گوشه‏اى از شرایط زندگى آنان است.
وی بیان کرد: گروهى در این باره معتقدند دلیل وضعیت موجود این است که وجود آن ائمه فقط براى وجود یافتن امام موعود بوده است تا آن حضرت جهان را پر از عدل و داد کند، از این سوى عمر امام جواد علیه السلام که مدت طولانى دوام نیافت. 
امام جمعه تایباد اظهار کرد: دسیسه‏هاى خلفاى عباسى که پیوسته مى‏خواستند او در بین مردم ناشناخته بماند و خفقان حاکم آن زمان تا اندازه‏اى که آن امام یا پدر بزرگوارش و فرزندانش مجبور مى‏بودند خلفاى ظالم عباسى را امیرالمؤمنین خطاب کنند به عمیق‏تر شدن جهل موجود دامن مى‏زد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول