اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

امام جواد(ع) الگوی تمام عیار برای عالمان دین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امام جواد(ع) الگوی تمام عیار برای علما و فضلا هستند که مناظرات علمی را راه انداخته، جدی گرفته و از سؤالات و اشکالات نهراسند.

امام جواد(ع) الگوی تمام عیار برای عالمان دین است
حجت الاسلام و المسلمین سید‌غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام جواد(ع) اظهار کرد: جوادالائمه(ع) مظهر جود، بخشش و دانش و پاسخگویی به شبهات و سؤالات و نیازهای علمی و دینی جامعه اسلامی در زمان خود تاکنون بود و ما امروز بر سفره علمی این امام نشسته و از فضائل و علوم و معارفی که به ارمغان گذاشتند استفاده می‌کنیم.
وی با اشاره به رسیدن به مقام امامت و شهادت در سن خردسالی و جوانی گفت: امام جواد(ع) مطالب و نکات و روایات بسیار جامع، متقن و عمیقی از خود برای ما به ارمغان گذاشته است.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: یکی از روایاتی که برای همه ما درس است اینکه هر مومنی به سه چیز نیازمند است؛ توفیق از سوی خداوند در امور خیر، کمالات و فعالیت‌ها دوم اینکه واعظ درونی داشته باشد که همیشه انسان را موعظه و تذکر داده و در عین حال بازدارندگی درونی داشته باشد و نکته سوم اینکه هر انسان مومن یک نصیحتگر نیاز دارد که به نصیحت او توجه کند.
وی تصریح کرد: این امام همام از روشن‌ترین کرامات و معجزات امامت و ولایت است که در سن هفت سالگی به امامت رسیده و بر تمام معارف تسلط کافی داشته است به گونه‌ای که هرکسی از وی سؤال کرده یا خواسته و نیازی دارد آنقدر موشکافانه و عمیق مطالب را بیان می‌کند که علما و فضلا انگشت حیرت به دهان می‌گرفتند.
موسوی بیان کرد: دشمنان جلسات زیادی ترتیب دادند تا امام جواد(ع) را آزموده و به شکست وادارند اما امام(ع) با نخستین سؤالی که مطرح می‌شد ابعاد مهم آن سؤال را تبیین می‌کردند و دشمنان بارها معترف به فوق‌العاده بودن ائمه(ع) به ویژه امام جواد(ع) در جلسات مختلف شدند.
وی ادامه داد: امام جواد(ع) علاوه براینکه به عنوان امام، الگو و سمبل برای ما شیعیان هستند به نظر می‌رسد الگوی تمام عیار برای علما و فضلا هستند که مناظرات علمی را راه انداخته، جدی گرفته و از سؤالات و اشکالات نهراسند.
مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دین ما آنچنان غنی است که نباید ترس و هراسی از مناظره وجود داشته باشد بلکه باید از مناظرات استقبال کرد و حتی علما و فقها مناظرات دینی، فقهی و علمی را جدی گرفته و دین را از این کانال به قشر جوان معرفی کنند.
وی در مورد وضعیت سیاسی زمان امام جواد(ع) اظهار کرد: فضای سیاسی آن زمان بسیار سخت و آلوده بود به گونه‌ای که امام(ع) هیچ فعالیت وسیعی را در رابطه با حکومت نمی‌توانستند داشته باشند و حتی نقشه‌ها برای کشتن امام(ع) ریختند اما موفق نشدند؛ حتی مامون بارها قصد به قتل رساندن امام را داشت اما چون خیانت بزرگی به امام رضا(ع) کرده و شرمنده بود، خواسته بود خود را تبرئه کند اما فضا، فضای آلوده و مظلومانه برای امام جواد(ع) بود.
موسوی ادامه داد: با وجود این امام جواد(ع) با شیعیان مرتبط بود و معارف اسلامی را منتقل و در مجالس مختلف شرکت می‌کرد البته مجالس علمی که دشمنان ترتیب می‌دادند بیشتر برای تخریب و به شکست وادار کردن امام بود در حالیکه امام جواد با اندک جوابی مجلس را احاطه علمی می‌کرد.
وی عنوان کرد: این همه فضل و دانش وسیع در اختیار این امام همام بود البته حاکمان زمان به خوبی این خاندان را می‌شناختند و می‌خواستند با کوچک‌ترین بهانه‌ای آنها را به شکست وادارند اما این امامان، معدن علم و حلقه وصلند و خداوند گنجینه‌های علمی را در اختیار آنها قرار داده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول