اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان:

سلاح امام جواد علم و دانش بود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان گفت: سلاح امام جواد (ع) با توجه به شرایط زمان، علم و دانش بود.

سلاح امام جواد علم و دانش بود
حجت السلام حمید برازش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بهبهان ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: امام جواد (ع) به دلیل تقوای الهی بسیار زیادی که داشت تقی نامیده شد که همه ما باید در پیروی از ایشان تقوای الهی را همواره سرلوحه امور خود قرار دهیم.
وی افزود: همچنین به دلیل جود و بخشش فراوان آن حضرت در زندگانی خویش، لقب جواد به وی داده شد که نشان از بزرگواری و عظمت شخصیت ایشان دارد.
برازش با اشاره به شرایط زمان امامت امام جواد الائمه (ع) گفت: بنی عباس خفقان خاصی را در زمان امامت امام جواد (ع) ایجاد کرده که همین امر موجب افزایش وظیفه سنگین این امام والامقام در خصوص اشاعه اسلام و فرهنگ اسلامی شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان تصریح کرد: در زمان امامت امام جواد (ع) جنگ و درگیری‌های خونین کنار گذاشته شده و مردم با گفت‌وگو و بحث‌های مختلف سعی در سرکوب یکدیگر داشتند.
وی خاطرنشان کرد: از این رو امام جواد (ع) نیز با علم و دانش به مبارزه با خلفای ستمگر بنی عباس و آنان نیز در برابر سطح علمی و دانش این امام گرانقدر ناتوان بودند.
برازش اذعان داشت: امام جواد (ع) جلساتی را با ادیان و مکاتب مختلف برگزار کرده و به بحث‌هایی در زمینه ترویج احکام دین مبین اسلام و شریعت شیعه می‌پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین عبادت و تقوای ایشان در اوج جوانی زبانزد عام و خاص بود و به جهت حل مشکلات فردی و اجتماعی مردم به باب المراد نیز مشهور شده بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهبهان در پایان بیان کرد: سرانجام کفار نیز که توان مقابله با حضرت جواد الائمه (ع) را نداشتند در سن 25 سالگی وی را مسموم و به شهادت رساندند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول