اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کرمان خبر داد

تحویل 2 هزار واحد مسکونی طرح ساماندهی کپرنشینی جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: در طرح ساماندهی کپرنشینی در جنوب کرمان گام‌های خوبی برداشته شده است و آماده تحویل 2 هزار واحد به دست صاحبان آن هستیم.

تحویل 2 هزار واحد مسکونی طرح ساماندهی کپرنشینی جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، غلامرضا حسنخانی در نشست مشترک فرمانداران شهرستان‌های جنوب کرمان با سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در قلعه‌گنج اظهار داشت: در دور دوم سفر دولت دو باب خوابگاه دانش‌آموزی در استان کرمان به تصویب رسید.

وی افزود: هر دو این ساختمان‌ها در جنوب کرمان و شهرهای قلعه‌گنج و رودبار جنوب ساخته و آماده بهره‌برداری است.

حسنخانی تصریح کرد: کار ویژه‌ای که در جنوب استان کرمان در سال گذشته با موفقیت اجرا شد، تأمین جهیزیه 8 هزار و 314 زوج جوان بود که بالاترین حجم خدمت‌رسانی به این مناطق در این چند سال اخیر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: در بحث بیماری‌های موردی نیز بیش از 10 میلیارد ریال هزینه به افراد مددجو و خانواده آنان پرداخت شده است.

حسنخانی تصریح کرد: در طرح ساماندهی کپرنشینی گام‌های خوبی برداشته شده است و 60 درصد پیشرفت این طرح مؤید این نظریه است که ما آماده تحویل 2 هزار واحد آن به دست صاحبان آن هستیم.

وی افزود: در جنوب استان کرمان با توجه به تعداد بالای دانش‌آموز و دانشجو از این تعداد 13 هزار دانشجو و دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد از نظر مالی و فرهنگی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بیان داشت: در بخش فرهنگی 48 روحانی و مشاور دینی و 48 مشاور خانواده در سطح مراکز این نهاد در شهرستان‌ها در حال خدمت‌رسانی به خانواده مددجویان هستند.

حسنخانی افزود: یک اردوگاه بزرگ فرهنگی اجتماعی در شهر ماهان کرمان راه‌اندازی شده است که توان پاسخگویی به تمام مددجویان جنوب شرق کشور را دارد.

وی اشتغال را مهم‌ترین دغدغه این نهاد دانست و اظهار داشت: در جنوب کرمان به اندازه 10 سال گذشته ایجاد اشتغال شده است که تعهد ما ایجاد 18 هزار شغل بوده است و تا پایان تیر ماه به این هدف دست می‌یابیم.

حسنخانی گفت: در سال 89 مبلغ 8 میلیارد ریال اعتبار موردی را تامین کردیم که این رقم در سال 90 به بیش از 100 میلیارد ریال رسید و در اختیار خانواده‌های زیر پوشش این نهاد قرار داده شده است.

وی ضمن تشکر از مسئولان اجرایی شهرستان‌های جنوبی کرمان اظهار داشت: مسئولان جنوب کرمان هماهنگی و همکاری بسیار مناسب و خوبی را با همدیگر در رفع محرومیت این مناطق دارند.

حسنخانی افزود: در سال گذشته ما با وجود بیش از 15هزار و 600 یتیم به مرز 26 هزار و 400 حامی و کمک مالی در حد 110میلیارد ریال رسیده‌ایم که این نشان از عزم جدی ما در توانمندسازی و رفع چهره محرومیت از این مناطق را دارد و این خبر بسیار خوبی است.

وی گفت: سال گذشته مردم کرمان بالغ بر 250 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به کمیته امداد سپردند تا در بین اقشار محروم منطقه تقسیم شود.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول