اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خبر داد

اجرای 43 هزار واحد مسکونی در قالب طرح کپرزدایی در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: 43 هزار واحد مسکونی در قالب طرح کپرزدایی در جنوب استان کرمان اجرایی شده که عملیات اجرایی 80 درصد آن به پایان رسیده است.

اجرای 43 هزار واحد مسکونی در قالب طرح کپرزدایی در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، اسماعیل نجار شامگاه چهارشنبه در همایش اندیشه‌ورزان جهادی در منطقه چاه دادخدای قلعه‌گنج اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جنوب استان کرمان برای اشتغالزایی و توسعه این منطقه از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به بسترهای مناسب و امنیت مطلوب، آماده همکاری با سرمایه‌گذاران در این منطقه هستیم، تصریح کرد: کاستی‌هایی در کشور و استان کرمان وجود دارد، اما اقدامات اساسی و مؤثری در چند سال اخیر و دولت‌های نهم و دهم در مناطق مختلف انجام شده است.

نجار خاطرنشان کرد: توجه نظام و دولت به تمام مناطق استان کرمان و جنوب این استان بر کسی پوشیده نیست و در بخش بهداشت نیز کرمان تنها استانی است که چهار دانشگاه علوم‌پزشکی دارد.

استاندار کرمان با اشاره به تحصیل حدود 7 هزار دانشجو در منطقه جنوب استان کرمان گفت: این امر بیانگر توجه ویژه دولت به ارتقای سطح آگاهی، آموزش و فرهنگ این منطقه است.

نجار به پراکندگی مناطق روستایی و شهری و صعب‌العبور بودن برخی از مناطق در استان کرمان اشاره و عنوان کرد: با وجود این مشکلات تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

وی خطاب به گروه های جهادی ابراز داشت: باید در راستای ایجاد تفکر مشارکت عمومی و به‌کارگیری ظرفیت‌ها در مناطق محروم اقدام شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه شرکت‌ها و مؤسسات مالی و اقتصادی وابسته به دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند در مناطق جنوبی اقدام به سرمایه‌گذاری کنند، بیان داشت: دولت باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مناطق محروم حمایت کند.

نجار گفت: 43 هزار واحد مسکونی در قالب طرح کپرزدایی در جنوب استان کرمان اجرایی شده که عملیات اجرایی 80 درصد آن به پایان رسیده است.

وی افزود: تاکنون 120 میلیارد تومان در قالب ستاد راهبردی توسعه جنوب در استان کرمان هزینه شده است.

به گزارش فارس، دومین همایش هم‌اندیشی اندیشه‌ورزان جهادی در منطقه چاه دادخدای قلعه‌گنج برگزار شد که این همایش سال گذشته در منطقه بشاگرد استان هرمزگان برگزار شده است.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول