اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

بخش‌هایی از بافت فرسوده تبریز به فرصت اقتصادی تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بخش قابل توجهی از بافت فرسوده منطقه مرکزی شهر تبریز به فرصتی برای رونق اقتصادی تبدیل شده است.

بخش‌هایی از بافت فرسوده تبریز به فرصت اقتصادی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از دو پروژه بزرگ عمرانی شهرداری تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: ابتکار عملی که برای جذب سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته اتفاق افتاده امکان تبدیل بخش قابل توجهی از بافت فرسوده منطقه مرکزی شهر تبریز به فرصتی برای رونق اقتصادی را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده یک تهدید برای شهرها است، افزود: عدم امکان استفاده بهینه از فضاهای شهری و تهدیداتی که به واسطه بروز حوادث طبیعی ممکن است روی دهد ضرورت نوسازی بافت فرسوده را دوچندان می‌کند و خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

بیگی با اشاره به اهمیت پروژه باغ گلستان خاطرنشان کرد: محدوده بافت فرسوده گجیل که از سالیان دور سلامتی جامعه را تهدید می‌کرد با اجرای این پروژه در وسعت 4.8 هکتار به یک مرکز تجاری منحصر‌ به فرد و جذاب در سطح کشور و حتی منطقه تبدیل خواهد شد.

وی در خصوص پروژه میارمیار نیز گفت: بافت فرسوده این منطقه نیز در وسعت 7.5 هکتار تملک شده و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به طراحی ساز و کار مناسب برای ورود بخش خصوصی به طرح‌های احیای بافت فرسوده اظهار داشت: اجرای این دو پروژه هم موجب حفاظت از آثار تاریخی این مناطق و هم موجب رونق کسب و کار و رعایت استانداردهای شهرسازی و در نهایت موجب شکوفا شدن استعدادهای منطقه مرکزی شهر تبریز خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی امروز از پروژه‌های باغ گلستان (برج‌های دوقلوی آیسان) و میارمیار که در بافت فرسوده تبریز واقع هستند بازدید کرد و در جریان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

پروژه عمرانی باغ گلستان موسوم به برج‌های دوقلوی آیسان که توسط شهرداری منطقه هشت تبریز و با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود، 7 هزار و 950 میلیارد ریال ارزش دارد و در قالب آن حدود 440 هزار مترمربع بنای تجاری، خدماتی، فرهنگی، تفریحی و هتل آپارتمان احداث خواهد شد.

همچنین فاز اول پروژه میارمیار به ارزش 2 هزار و 140 میلیارد ریال در مرحله تملک املاک واقع در محدوده طرح قرار دارد و وسعت زیربنای احداث شده در قالب این پروژه حدود 150 هزار مترمربع خواهد بود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول