اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری شهرستان البرز:

رفع مشکلات صنعت سبب مطلوبیت چرخه اقتصاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: برطرف کردن موانع و مشکلات بخش صنعت سبب می‌شود چرخه صنعت و اقتصاد مطلوبیت لازم را کسب کند.

رفع مشکلات صنعت سبب مطلوبیت چرخه اقتصاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام حسین کثیرلوی‌فرد در بازدید قضات از شرکت‌ها و مراکز صنعتی استان قزوین ضمن اشاره به نام‌گذاری سال جاری، اظهار کرد: پیرو بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان تشکیل شده که هدف از فعالیت این کمیته حل و فصل مشکلات سرمایه‌گذاران و کارگران به صورت صلح و سازش است.

وی تصریح کرد: کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری در دستگاه قضایی استان قزوین هم‌زمان با سایر استان‌ها و در راستای اعمال سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در قوه قضائیه و برای حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری تشکیل شده که اعضای آن متشکل از رئیس دادگستری، دادستان عمومی انقلاب مرکز استان، مدیرکل دفتر بازرسی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان است.

کثیرلو با اشاره به وظایف این کمیته عنوان کرد: شناسایی نمایندگی‌های قوه قضائیه در حوزه اقتصادی و ساماندهی شعب تخصصی دادسراهای ویژه امور اقتصادی از طریق رؤسای همه دادگستری‌ها، تعامل و تبادل نظر با متولیان امور اقتصادی در سطح استان از جمله ادارات اقتصاد و دارایی، اتاق بازرگانی، استانداری، بانک‌های عوامل، صنایع و معادن، سرمایه‌گذاری و تسهیل در امور مربوطه، اتخاذ تدابیر لازم برای رسیدگی فوری به دعاوی مربوط به سرمایه‌گذاران در دادسراها و محاکم عمومی و انقلاب، تعامل نظام‌مند و مستمر با بخش خصوصی، ایجاد بانک اطلاعات به منظور شناسایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری، ساماندهی هیئت‌های مشاوره و کارشناسی متشکل از اعضای اتاق بازرگانی برای رفع اختلافات سرمایه‌گذاران از جمله وظایف کمیته مذکور است.

وی تصریح کرد: بر طرف کردن موانع و مشکلات بخش صنعت سبب می‌شود تا سرمایه‌گذار فارغ از بحران‌های مالی و روانی به تولید پرداخته و چرخه صنعت و اقتصاد مطلوب‌تر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهد که در نهایت ارتقای سطح مادی و معنوی جامعه از طریق ایجاد مشاغل متعدد و کاهش جرم و بزه را شاهد خواهیم بود.

کثیرلو در ادامه افزود: لازمه تعامل و حمایت دستگاه قضایی از مراکز صنعتی شناخت و آشنایی این دستگاه از سیستم شرکت‌ها و نحوه تولید است که در ادامه بازدید از شرکت‌ها، بازدید همکاران قضایی شهرستان البرز از شرکت پوشش فلز خشایار در همین راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول