اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی دومین همایش ملی راهکارهای توسعه اقتصادی:

نهادهای اقتصادی و اجتماعی جایگاهی در برنامه‌های توسعه کشور ندارند

خبرگزاری فارس: دبیر علمی دومین همایش ملی راهکارهای توسعه اقتصادی با محوریت برنامه‌ریزی منطقه‌ای گفت: در برنامه‌ریزی‌های کلان توسعه اقتصادی جایگاهی برای نهادهای اقتصادی و اجتماعی تعریف نشده است.

نهادهای اقتصادی و اجتماعی جایگاهی در برنامه‌های توسعه کشور ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هیرش سلطان‌پناه عصر امروز در دومین همایش ملی راهکارهای توسعه اقتصادی با محوریت برنامه‌ریزی منطقه‌ای، تلاش به منظور ارتقای سطح زندگی را توسعه تعریف کرد و گفت: واقعیت امر این است که این تلاش همواره در گذشته، حال و آینده وجود داشته و خواهد داشت.

وی افزود:  کشور ما به‌صورت کلاسیک قبل از انقلاب هفت برنامه و بعد از انقلاب نیز پنج برنامه توسعه برای ارتقای سطح جامعه داشته است.

به گفته سلطان‌پناه در دل برنامه‌های تدوین‌شده توسعه، آرزوهای بسیار خوبی وجود دارد و اما دو نکته کلیدی در این برنامه‌ها به چشم می‌خورد یکی اینکه مفهوم عدالت در این برنامه‌ها مشخص نشده و در واقع پارادایم اصلی را تعریف نکرده‌ایم و نکته دیگر اینکه به واسطه درآمدهای سرشار نفتی که کشور ما دارد برنامه توسعه را فقط وظیفه دولت تعریف کرده‌اند و نهادهای اقتصادی و اجتماعی جایگاه مشخصی در این برنامه‌ها ندارند.

دبیر علمی دومین همایش ملی راهکارهای توسعه اقتصادی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه‌ای تدوین شده قبل و بعد از انقلاب "مرکز محور" است، افزود: در این برنامه‌ها اصولا توجهی به انتقال قدرت به استان‌ها و یا مناطق نشده و یا اگر شده بسیار جزیی است.

سلطان‌پناه افزود: در سال 1384 اولین همایش راهکارهای توسعه اقتصادی درسطح منطقه‌ای برگزار شد و طبق برنامه‌ریزی تلاش شد در سطح ملی این همایش به‌صورت سالیانه برگزار شود که که سال گذشته موفق به دریافت مجوز شدیم.

وی گفت: در مجموع 180 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که 32 مقاله آن با رای هیئت داوران برای ارائه در همایش انتخاب و 106 مقاله نیز به‌صورت پوستر در همایش نمایش داده می‌شود.

به گفته سلطان‌پناه از 32 واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد و 27 دانشگاه دولتی اثر به این همایش ارسال شده و از لحاظ گستره جغرافیایی نیز از 19 استان آثار به دبیرخانه رسیده که استان‌های آذربایجان‌غربی، اصفهان، تهران، زنجان، و ایلام پنج رتبه اول ارسال مقالات را داشته‌اند.

به گفته وی‌ سه نفر از کارشناسان اقتصادی نیز در خارج از حوزه دانشگاه برای این همایش آثار ارسال کرده بودند که مورد پذیرش هم قرار گرفت.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول