اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل:

اردبیل با محوریت آب و خاک به خوداتکایی اقتصادی می‌رسد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: استان اردبیل تنها با تکیه بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های کشاورزی می‌تواند به نقطه خوداتکایی اقتصادی و کارآفرینی برسد.

اردبیل با محوریت آب و خاک به خوداتکایی اقتصادی می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در نشست توجیهی نظام صنفی کشاورزی اردبیل اظهار داشت: ماه‌ها است که مؤلفه‌های توسعه بخش کشاورزی و موانع احتمالی در این حوزه را مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار می‌دهیم به طوریکه تاکنون با برطرف کردن چند چالش اساسی در حوزه آب و خاک توانسته‌ایم زمینه رغبت و علاقمندی بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به این حوزه فراهم کنیم.

وی با یادآوری اینکه اختصاص 185 میلیارد تومان تسهیلات یک فرصت مبنایی و حرکتی در توسعه حقیقی بخش کشاورزی و مؤلفه‌های تولید پایدار در این حوزه است، تصریح کرد: ما در یک حرکت رو به جلو شاهد افزایش بهره‌وری و راندمان حوزه آب و خاک هستیم به طوریکه معتقدیم با تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی غیردولتی می‌توان بسیاری از موانع و مشکلات را برطرف کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز با اولویت بخش کشاورزی، محوریت توسعه توجه جدی به این حوزه یاد شده و به همین دلیل با حضور رئیس جمهور جلسات کارگروه توسعه کشاورزی به صورت مستمر در حال برگزاری است.

این مسئول تکمیل زنجیره تولید در استان با استفاده از توانمندی بخش کشاورزی و احصاء توانمندی‌های این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: به یقین می‌توانیم بیش از 70 درصد اشتغال استان را از این راه تأمین کنیم به شرط آن که بتوانیم با دیدی روشن و وسیع تحولات و دگرگونی‌های این حوزه را دقیق رصد کنیم.

وی اضافه کرد: طرح و بحث نظام صنفی در حوزه کشاورزی به عنوان متولی سازماندهی فعالیت‌های صنفی شاغلان بخش کشاورزی در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است و به عنوان یک اتفاق خوب در حوزه تشکل‌های حرفه‌ای تلقی می‌شود.

به گزارش فارس، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل تشکیل نظام صنفی در بخش کشاورزی را در ارتقای آگاهی‌بخشی به فعالان این حوزه و انسجام دادن به فعالیت‌ها و هماهنگی سایر حوزه‌ها مؤثر و مفید دانست و بیان کرد: این فعالیت‌ها می‌تواند به توسعه پایدار بخش کمک کرده و ازدیاد تولید و کارآفرینی را زمینه‌ساز شود.

عزیزی در ادامه گفت: با حضور بهره‌برداران در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بسترهای لازم را برای اجرای سیاست‌های اصل 44 و واگذاری فعالیت‌های تصدیگری به بخش‌های غیردولتی می‌توان فراهم کرد.

وی حضور کشاورزان را در این صنف اسباب توانمندسازی این حوزه برشمرد و افزود: برای اینکه تشکل‌سازی و تقویت این مجموعه‌ها به فراگیر شدن توسعه زیرساخت‌های بخش آب و خاک کمک کند، می‌توان از ظرفیت نیروی انسانی فعال در این حوزه استفاده کرد.

عزیزی تصریح کرد: با تشکیل نظام صنفی کارهای کشاورزی و همچنین تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها به دقت و با تأثیرگذاری خاص همراه است و مصالح بخش کشاورزی را با علم به شرایط موجود و اطلاع از وضعیت فعلی می‌توان به درستی رهبری کرد.

در این جلسه تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاونی روستایی و مجموعه نظام صنفی کشاورزی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه اهتمام دولت به توسعه بخش کشاورزی پرداختند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول