اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی:

تفکر سنتی منابع حیاتی تولید را تلف می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: با تفکر سنتی و استفاده از روش‌های تولید سنتی، علاوه بر کاسته شدن از سرعت توسعه، اتلاف منابع مهم و حیاتی تولید در بخش کشاورزی افزایش و تداوم خواهد یافت.

تفکر سنتی منابع حیاتی تولید را تلف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی با اشاره به اهتمام مجموعه سازمانی در نهادینه کردن استفاده بهینه از منابع تولید در بخش کشاورزی این موضوع را راهکاری مهم در ایجاد اطمینان بیشتر در روند صحیح حرکت به سوی توسعه عنوان کرد.

وی گفت: استفاده درست و بهینه از منابع تولید، حمایت مستقیم از تمام برنامه‌ریزان، مدیران و سایر فعالان بخش تولید در استمرار حرکت در مسیر توسعه پایدار بخش مهم و استراتژیک کشاورزی محسوب می‌شود.

محمدیان اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت در اثر ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه و از دیگر سو، کاهش منابع تولید در بخش کشاورزی، مدیریت استفاده درست از منابع تولید در بخش کشاورزی می‌تواند نیاز جامعه به محصولات را به‌ درستی پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن در افزایش درآمد نیز کاملاً موثر بوده و تولیدکنندگان می‌توانند با هزینه تولید کمتر، به درآمد بیشتر فکر کرده و این امر در میان‌مدت خواهد توانست ضریب اطمینان حرکت در مسیر توسعه پایدار این بخش مهم را به‌صورت قابل توجهی افزایش دهد.

محمدیان در ادامه تعهد عملی مجموعه سازمان در تلاش برای تحقق هرچه پررنگ‌تر فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌جاری مبنی بر "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: جهاد کشاورزی علاوه بر حمایت و هدایت بهره‌برداران در امر تولید، تلاش دارد با برنامه‌ریزی‌های مختلف، همکاری و تلاش همه مدیریت‌های جهاد کشاورزی، با ایجاد تعامل بیشتر با بهره‌برداران و آگاهی کافی از شرایط مختلف تولید در شهرستان‌ها، با توجه به ویژگی‌های خاص هر منطقه توسعه آموزش‌های بهره‌برداران را در اولویت کاری قرار دهد.

وی اظهار کرد: تلاش داریم تا با ارائه آموزش‌های لازم، راه را برای فرهنگ‌سازی بیشتر در استفاده از دانش و تخصص روزآمد در این بخش باز کنیم.

محمدیان گفت: بر این باور تاکید داریم که با تفکر سنتی و استفاده از روش‌های تولید سنتی، علاوه بر کاسته شدن از سرعت روند توسعه، اتلاف منابع مهم و حیاتی تولید در بخش کشاورزی افزایش و تداوم یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، توسعه کارخانه‌های فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، نوسازی و بازسازی ناوگان موتوری بخش کشاورزی، توسعه طرح‌های آب و خاک در مناطق مختلف استان، توسعه کشت الگویی، توسعه تولید محصولات آبزیان با استفاده از آب کشاورزی، بازسازی، نوسازی و بهسازی قنوات موجود در مناطق روستایی جزو اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد.

وی همچنین توسعه آبیاری تحت‌فشار و بارانی در اراضی زراعی و باغی، نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی، جلوگیری از فعالیت چاه‌های غیرمجاز، توسعه کشت گلخانه‌ای، توسعه کشت کلزا و کلرنگ در اراضی زراعی حاشیه دریاچه ارومیه، توسعه همکاری با مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشاورزی با افزایش حمایت از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی وابسته و حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را از جمله مواردی خواند که سازمان برای تحقق توسعه دائمی در بخش کشاورزی استان در انجام آن تلاش مستمر دارد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول